Avatar billede Peter Praktikant
19. juni 2002 - 15:48 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Chieftec Dragon

Hej
Jeg har lige købt et Chieftec Dragon kabinet og undrede mig over hvad den plastik-dims forneden med 6 huller er til, der er et billede af den her:
http://www.xoxide.com/lib/xoxide/frontfans.jpg
Hvad er den til?
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
19. juni 2002 - 15:54 #1
muligvis støtte til lange (meget lange) pci kort.
det var meget udbredt i ældre kabinetter, da tingene fyldte lidt mere i gamle dage.
Avatar billede Peter Praktikant
19. juni 2002 - 15:58 #2
hvis det er rigtigt, hvorfor sidder den så der? Og kabinettet er helt nyt, så hvorfor skulle de lave sådan en ting?
Avatar billede flash202 Nybegynder
19. juni 2002 - 17:13 #3
snarkker du om de fire hvide skinner?
hvis ja!
så er det skinner til dine drev.som  du skal sætte på siden af din cdrom drev og skubbe den ind forfra på den måde skal man ikke bruge skruer
Avatar billede Peter Praktikant
19. juni 2002 - 18:09 #4
nej, dem er jeg klar over hvad skal bruges til. Jeg snakker om den blå/lilla plastikdims med 6 huller hvor ikke alle er synlige, det er den der sidder bag ved drev-båsen.
Avatar billede Peter Praktikant
19. juni 2002 - 21:29 #5
er der ikke andre bud på hvad det bruges til?
Avatar billede manon Nybegynder
20. juni 2002 - 03:08 #6
Jo, jeg ved hvad det skal bruges til, da jeg skrev til producenten og rune.rasmussen har skam ret - det er til meget lange og gamle PCI kort - eks. et SB16 fra 1996 :-)
Avatar billede manon Nybegynder
20. juni 2002 - 03:10 #7
Et tip - hvis du har indsugningblæser foran og evt. foran harddiskene og en blæser ud af kabinettet på bagsiden + PSU blæsren - kan du med fordel lukke alle huller i siden og bagpå da det giver en markat bedre luftgennemstrømning samt afkøling.
Avatar billede Peter Praktikant
20. juni 2002 - 08:45 #8
så blev det da opklaret, jeg bukker mig og tror på jer.
Men de bliver så nødt til at sidde langt nede hvis man vil have glæde af den nederste drevbås.
Er der forresten nogle af jer der ved, om der følger et powerkabel med til kabinettet?
Avatar billede Peter Praktikant
20. juni 2002 - 08:47 #9
Forresten, det er ikke mit kabinet på billedet, det var bare et illustrativt billede jeg fandt. Jeg skal ikke have nogle blæsere overhovedet da alt skal vandkøles, så det med luftgennemstrøm er ligegyldigt.
Avatar billede manon Nybegynder
20. juni 2002 - 22:08 #10
Jeg har et nyt Soyu mobo og de slot som evt. sådan et PCI-kort kommer til at sidde i, passer til dette, så den er go´ nok :-)

og ja, der følger powerkabel med.

Den dag du får ordnet kabinettet med vandkøling (det lyder spændende), så send mig nogle billeder *s*
Avatar billede Peter Praktikant
20. juni 2002 - 22:19 #11
det skal jeg gøre, det kommer dog til at tage noget tid endnu.