Avatar billede kjs Nybegynder
08. august 2000 - 23:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Exchange - synchronous read page checksum error - 1028

Jeg ved ikke helt om dette er den rette gruppe, men da jeg kan se at der ligger andre Exchange spørgsmål her må det vel være rigtigt.

Jeg er forholdsvis ny administrator på en gammel exchangeserver. Jeg får følgende fejl
\"MSexhangeIS ((86)) Synchronous read page checksum error - 1018 \'881:9043 1:3068276899) (1038935161-186027080) (0 - 13253806)) occurred. Please restore the databases form a previous backup.\" apps. eventlog.

Nu har jeg ingen backup af serveren - da der har været en fejl i backup-skemaet. Kan jeg køre det der heder DS/IS consistency Adjustment , som synchronizer henholdsvis den private eller public databasen. ??.

Er der korrekt at de eneste filer jeg i fremtiden behøver backup af er - filernet i MDBdata og DSAdata bibliotekerne. ?
Avatar billede bossy Nybegynder
09. august 2000 - 08:43 #1
Tjek lige de her links. Jeg fandt fejlene til dig.
http://www.bossy.dk/exch-fejl.htm
http://www.bossy.dk/exch-fejl1.htm
Du får nok mest brug for link nr. 2 efter som du sagde at det er en gammel exchange server.
Ja, i princippet er det kun nødvendigt at tage backup af disse filer, men tag for en sikkerheds-skyld også backup af log-filer. De er ret gode at have også.

Bossy
Avatar billede bossy Nybegynder
09. august 2000 - 08:48 #2
Tjek også lige den her... Lidt basics til hvordan backup/restore udføres på en exch-server.

http://www.bossy.dk/backup-restore.htm
Avatar billede kjs Nybegynder
09. august 2000 - 22:17 #3
Tak for svaret !

Jeg har prøvet at få forbindelse til din hjemmeside - men kan ikke komme i kontakt med
serveren. ??
Avatar billede bossy Nybegynder
10. august 2000 - 00:59 #4
Ved det. Der er vidst store problemer med serveren.. Det kommer vi ikke nærmere ind på.

Den fungere forhåbentlig imorgen tidlig.
Avatar billede bossy Nybegynder
10. august 2000 - 01:01 #5
Jeg kan egentlig fortælle at, hvis du kører exch-server 4.0 er det sandsynligvis fordi at databasen ikke kan være større end 4Gb. Så er der en lille guide til hvordan du redder dette lille problem.
Avatar billede kjs Nybegynder
10. august 2000 - 21:40 #6
Hej Bossy - jeg accepterer dit svar, da det er nole gode links du har der. Jeg har dog endnu ikke prøvet nogle af de ting som der står nævnt i dine links. Det er en exch 5.0 server - men min Priv.edb er ikke mere end 1.4 GB - så det er vist ikke grænsen på de 4 Gb jeg løber ind i. Når men jeg må prøve at se.