Avatar billede x-it Nybegynder
19. juni 2002 - 10:58 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Gforce4 virker ikke?????

Jeg har købt mig et Asus Gforce4, da jeg så kommer hjem og sætter det i min PC får jeg ikke noget billed på skærmen??? jeg satte kortet i en vens maskine og der køre det fint....et GF3 giver heller ikke noget billed???? men GF 1 og 2 køre fint????? Mit bund kort er et Asus P4B????? hvad kan jeg gøre????
Avatar billede moebius Nybegynder
19. juni 2002 - 11:00 #1
Brugte du et PCI kort før???
Avatar billede wanix Praktikant
19. juni 2002 - 11:02 #2
Hvor stor er din strømforsyning?
Avatar billede scb Praktikant
19. juni 2002 - 11:02 #3
Hvis du før kørte med et PCI kort skal du ind i bios og vælge at det er AGP som default ved opstart.
-SCB
Avatar billede wanix Praktikant
19. juni 2002 - 11:04 #4
Hvis det er fordi du har pillet et gammelt grafikkort ud, og sat det nye i.
UDEN at afinstalere det, så put lige det gamle i igen. Og afinstaler det.
Og put så det nye i. Jeg lavede samme nummer med et netkort, det lyder lidt utroligt. Men det virker.
Det kan også være fordi din strømforsyning, ikke kan give kortet nok strøm.
Men tror mere på den første terori.
Avatar billede moebius Nybegynder
19. juni 2002 - 11:07 #5
wanix->
Du ved nok ikke hvad du taler om.
Computeren er sgu lige glad med hvilken driver der er installeret.
Windows har ingen problemer med at finde det nye gfxkort og så installere en ny driver.

Det med netkort er rigtigt nok, da der er installeret protokoller, som er bundet til det netkort.
Avatar billede wanix Praktikant
19. juni 2002 - 11:13 #6
Nåå ja.
Avatar billede x-it Nybegynder
19. juni 2002 - 11:19 #7
Jeg når jo ikke ind til windows??? jeg har intet billed dvs... problemet må være på bios niveu eller hvad?????

Og jeg har aldrig kørt med PCI kort jeg kørte med et GF1 nu bruger jeg et GF2
Avatar billede 2re Nybegynder
19. juni 2002 - 11:26 #8
Nu kender jeg ikke dit bundkort, men du er sikker på at der er nok volt på AGP porten?
Avatar billede asmodeus Nybegynder
19. juni 2002 - 11:30 #9
Gforce 4 kræver omkring 70-100 Watt, så hvis du ikke har en 250> watt PSU, så kunne det godt være problemet!

mvh/
Asmodeus
Avatar billede x-it Nybegynder
19. juni 2002 - 11:39 #10
jeg har haft koplet alle mine ting fra...og det hjalp ikke....BTW jeg har en 300W psu i så......
Avatar billede skrewz Nybegynder
19. juni 2002 - 11:51 #11
Jeg har engang prøvet noget lignende. Jeg kigger nok forbi når I finder svaret... :)
Avatar billede skrewz Nybegynder
19. juni 2002 - 11:52 #12
Ellers, prøv at opdatere BIOS. Det er jeg nød til, nu hvor jeg vil have GF4GO.. :)

http://www.eksperten.dk/spm/224876
Avatar billede skrewz Nybegynder
19. juni 2002 - 11:54 #13
Sig mig en gang... Hvad fa**** var det jeg linkede til? Her er det rigtige...:

http://www.eksperten.dk/spm/218908
Avatar billede scb Praktikant
19. juni 2002 - 11:56 #14
Et Gforce 4 kort bruger ikke 70-100 Watt !
Det ville ikke kunne lade sig gøre at fjerne så meget varme, selv med blæser.
-SCB
Avatar billede 2re Nybegynder
19. juni 2002 - 12:05 #15
Du er sikker på at du har 1.5 volt på agp porten?

http://www6.tomshardware.com/mainboard/02q2/020509/kt333-03.html
"and on the other hand, there was the electrical operation with the motherboard. The latter is important because the GeForce 4 Ti4600 uses up a relatively large amount of power, thus putting a heavy load on the voltage regulator"
Avatar billede x-it Nybegynder
19. juni 2002 - 12:11 #16
Jeg aner ikke om jeg har 1.5 volt på agp porten??? men det tror jeg da!!! jeg har riligt med strøm:-)

og jeg har opdaterede min bios
Avatar billede asmodeus Nybegynder
19. juni 2002 - 12:11 #17
scb >> hvis det ikke var fordi jeg ikke gider undersøge det nærmere (igen), så ville jeg finde dokumentation for at et Geforce 2 MX kort bruger 50 Watt når det idler og op til 80 ved fuld power. Derfor må et GF4 i sagens natur bruge lidt mere strøm!?

mvh/
Asmodeus
Avatar billede killerbamze Nybegynder
19. juni 2002 - 12:21 #18
Det kan være AGP pro porten der er brændt af. GF1 og GF2 bruger ikke AGP pro, men GF3 og GF4 bruger AGP pro.
Avatar billede x-it Nybegynder
19. juni 2002 - 13:06 #19
hvad er en AGP pro??? er det ikke samme port????
Avatar billede 2re Nybegynder
19. juni 2002 - 17:35 #20
UPS, det er 3.3 volt man skal have på AGP og ikke 1.5volt. Flot af mig at bytte om på ram og AGP......