Avatar billede tor_f Nybegynder
19. juni 2002 - 09:27 Der er 19 kommentarer

Puslespil

Hej med jer, jeg skal lave et puslespil, jeg har lavet alle brikkerne, man kan både draggge dem rundt og de ligger sig automatisk oven på hinanden.

Nu vil jeg så gerne kode resten af puslespillet, har fundet et par opensource movies på nettet, men de er ikke så fede.

Den lette måde er jo at lave en kasse hvor brikkerne selv sætter sig rigtigt ned i, problemet ved det er at man kan sidde og gætte sig til hvor de skal være og prøve at slippe dem i nærheden af det sted, hvis det så var rigtigt snapper de fast på pladen og kan ikke flyttes igen, sådan vil man kunne gøre med alle brikkerne.

Den måde jeg gerne vil lave er lidt ligesom dette: http://www.titoonic.dk/products/games/games02.html#

Her kan du sætte brikkerne sammen i klaser, og flytte klaserne rundt, og samle dem når de er blevet store nok.

De skal ikke roteres, da jeg bare syntes at det virker forvirrende.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
19. juni 2002 - 09:38 #1
Hvis du har et firma, så kunne vi måske indgå et samarbejde. For jeg laver også spil i Flash.

/per
Avatar billede tor_f Nybegynder
19. juni 2002 - 09:48 #2
Nej, jeg arbejder selv i et firma, jeg har bare brug for lidt hjælp til puslespillet, men jeg vil gerne se hvad du har lavet, vi har ikke brug for endnu en flashhaj, men send et link så kan det være at jeg vender tilbage.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
19. juni 2002 - 09:53 #3
Avanceret teknik er noget man holder for sig selv. Jeg samarbejder med en dygtig animator, og vi laver nogle af de bedste flash spil. Men firmaerne vil åbenbart ikke betale prisen for kvalitet, så derfor har vi lagt dem på lager. Så du skal ikke forvente at jeg viser vores forretninghemmeligheder frem.

/per
Avatar billede tor_f Nybegynder
19. juni 2002 - 10:04 #4
Det forventer jeg skam heller ikke at du gør, Men hvor store forretningshemmeligheder er der i et flashpuslespil, de findes jo overalt på nettet. Jeg siger jo ikke at du skal lave en hel fla fil, men bare give mig et godt råd eller en god start.

Jeg laver også nogle af de fedeste flash ting, og en af grundene til det er at jeg har fået en del hjælp her på eksperten, jeg vil til hver en tid hjælpe andre og øse ud af min viden, det kunne jo ske at de ville gøre det samme over for mig :)

Det er jo lige netop derfor eksperten er her, du skulle måske prøve sharksforum istedet for.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
19. juni 2002 - 10:10 #5
Jeg ønsker ikke at vise hvad vi har lavet, for så kunne du bare tage idéerne.

Der er hellere ikke noget avanceret i puslespil, så det burde du kunne klare i løbet af
kort tid.

Du skal hellere ikke gætte dig til, hvor brikkerne skal være placeret. Det er nemlig forud defineret i en array. Så de indbyrdes brikker er placeret på forhånd.

/per
Avatar billede tor_f Nybegynder
19. juni 2002 - 10:15 #6
Ok, er der nogle andre der har lyst til at hjælpe mig?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
19. juni 2002 - 10:23 #7
Har du defineret dine brikkers placering i en array?

/per
Avatar billede tor_f Nybegynder
19. juni 2002 - 10:26 #8
Jeg ønsker ikke at vise hvad vi har lavet, for så kunne du bare tage idéerne.

Hehe, det har du sikkert ret i, jeg bliver da inspirreret af mange af de ting jeg ser på nettet, jeg bliver da bare glad hvis andre bliver inspireret af de ting jeg laver.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
19. juni 2002 - 10:28 #9
Det virker som om du arbejder gratis for et firma.

/per
Avatar billede tor_f Nybegynder
19. juni 2002 - 10:29 #10
Nej, men det havde jeg også tænkt på at gøre. de skal vel være placeret inde i et movieclip der kan drages rundt på scenen eller hvad?

Det jeg ikke helt ved hvordan man gør er at få brikkerne til at sætte sig sammen når de har fundet deres rigtige sidebrik
Avatar billede tor_f Nybegynder
19. juni 2002 - 10:32 #11
Nej slet ikke, jeg har en fast månedsløn, jeg kan godt se lidt af problemet hvis man er freelance, men for mig gælder det bare om at lave nogle ting som min chef godt kan lide, en af metoderne er eksperten ;)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
19. juni 2002 - 10:48 #12
Nå! Så vi hård arbejdende folk på eksperten sørger for din løn, mens vi selv skal arbejde for point. Hvordan skal vi overleve i længden med point systemet, når ekspert hjælp i den virkelige verden koster kassen? :o)

/per
Avatar billede tor_f Nybegynder
19. juni 2002 - 10:58 #13
Jeg fatter ikke helt om den sidste kommentar var for sjov eller hvad, der er jo en smilie bagefter... Det er dig der går op i pengene, jeg har en ret lav løn i denne branche, og dig der ikke vil dele din viden med andre.

Jeg håber at du er den eneste herinde der tænker sådan, du er den første jeg har mødt.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
19. juni 2002 - 10:59 #14
Hvis du har en ret lav løn, så arbejder du sikkert for Jubii. Jeg vil gerne dele viden, men du vil ikke lytte.

/per
Avatar billede tor_f Nybegynder
19. juni 2002 - 11:03 #15
nej, det har du ret i, nu vil jeg ikke lytte mere på dig. :)
Avatar billede nak-m Nybegynder
19. juni 2002 - 12:19 #16
jeg ville smide omkring mig med viden...hvis jeg havde nogen :(
Avatar billede wilweb Nybegynder
19. juni 2002 - 15:25 #17
tor_f:> Jeg kender godt Titoonic og de lave de fedeste spil til Internettet og jeg har desuden ved flere lejligheder arbejdet sammen med Titoonic.
Jeg er lige gået freelance som webudvikler og er ved at have et par  alfa udgave af to spil klar, som er lavet med lidt hjælp fra Titoonic, eksperten og denne bog jeg vil anbefale dig, at kigge på.

Bogen hedder Macromedia Flash5 - ActionScript For fun & games, fra forlaget QUE, ISBN 0-7897-2524-X

Se spillet i nuværende udgave og vær overbærende med fejl og mangler.
http://www.gizom.com/game/dart.html
http://www.gizom.com/games/games.asp

Dette her er ikke for at sælge noget som helst, for jeg ved at alle kan lave det jeg har lavet men det er ikke alle der kan få de idéer jeg får.
Håber du kan bruge det til noget!
Gizom:>
Avatar billede nak-m Nybegynder
19. juni 2002 - 20:29 #18
gizom:
selve "dartpil-idéen" minder en del om de 2 nedenstående links...er det derfra du fik idéen?:

http://images.flashkit.com/movies/Games/Full_Game_Source/A_Darts_-A_poor_p-607/A_Darts_-A_poor_p-607.swf

http://images.flashkit.com/movies/Games/Full_Game_Source/Dart_Gam-Grant_B-6573/Dart_Gam-Grant_B-6573.swf

...men jeg må da sige...det er sq godt lavet det dartspil :)
Avatar billede wilweb Nybegynder
20. juni 2002 - 22:33 #19
Nej, idéen har jeg haft siden jeg første gang spillede dart på en pub i england, inspriationen fik jeg fra http://www.miniclip.com/darts/darts.htm
Jeg prøver blot at vise, hvilken evner jeg har og hvilken jeg ikke besidder til nye arbejdsgivere eller kunder!
Dine links er da også fine, selv om der er meget blod.
Gizom :>