Avatar billede hojben Novice
08. august 2000 - 20:33 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

WAP på NT4/IIS4

Hvad skal der til for at understøtte WAP-sider?
Avatar billede fehaar Nybegynder
08. august 2000 - 20:59 #1
Du skal blot tilføje følgende MIME-typer under serveropsætningen i IIS\'en :

.wml  text/vnd.wap.wml
.wmlc  application/vnd.wap.wmlc
.wmls  text/vnd.wap.wmlscript
.wmlsc application/vnd.wap.wmlscript
.wbmp  image/vnd.wap.wbmp

Det gør serveren klar til at servere dine .wml sider.
Avatar billede hojben Novice
08. august 2000 - 22:00 #2
Fehaar >> Har du så oxi et lille script, så jeg kan teste det?
Avatar billede hojben Novice
08. august 2000 - 22:07 #3
FEHAAR >> http://www.netwebber.dk/testwml.wml

Det virker da vist ikke kun med det?????

hvad mangler jeg?
det er kun under dette site i IIS at mimen er indtastet.
Avatar billede fehaar Nybegynder
08. august 2000 - 22:14 #4
Prøv at indtaste det under computer MIME maps under selve serveren. Det er der jeg har det stående på min maskine hvor .wml virker fint.
Avatar billede hojben Novice
08. august 2000 - 22:15 #5
upz.. inden jeg siger mere, kan en almindelig browser vise WAP??
Avatar billede fehaar Nybegynder
08. august 2000 - 22:23 #6
Nope... Du skal bruge et wap development kit af en art... Jeg tror vist nok de har noget hos både Nokia og Ericsson.
Avatar billede hojben Novice
08. august 2000 - 22:25 #7
Jeg har hentet Easypad waptor. Og nu tænker jeg på om IIS skal genstartes?
Avatar billede fehaar Nybegynder
08. august 2000 - 22:26 #8
Det burde den ikke skulle... Men du kan naturlugvis gøre det for en sikkerheds skyld. Man ved jo aldrig med den :)
Avatar billede hojben Novice
08. august 2000 - 22:28 #9
næææ det hjalp heller ikke....
Avatar billede hojben Novice
08. august 2000 - 22:34 #10
hmm tilføjede alle 5 under computer Mime og nu spørger den om jeg vil gemme eller pbne fra stedet. Skal den gøre det?
Avatar billede fehaar Nybegynder
08. august 2000 - 22:39 #11
Jeg har lige prøvet at installere M3Gate der er en WAP browser og surfet ind på dit site. Jeg kan se din side men der er en fejl i den...
Avatar billede hojben Novice
08. august 2000 - 22:40 #12
hvor har du fundet M3gate???

well det er jo oxi kun test *SSS*
Avatar billede fehaar Nybegynder
08. august 2000 - 22:41 #13
Jeg fandt den på http://www.mobil-nyt.dk under WAP-sites.
Avatar billede janegil Nybegynder
11. september 2000 - 08:49 #14
Jeg ser da intet fra http://www.netwebber.dk/ , ikke hverken testwml eller noe annet? Heller ingen respons fra telnet www.netwebber 80 ?