Avatar billede anst Nybegynder
19. juni 2002 - 00:29 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Win XP

Håber der en der løse problemt. Jeg har købt en ny harddisk (Maxtor 80 Gb ATA 133) til min glimrende lille maskine P3-667Mhz. Desværre kunne den ikke sådan på normal måde se mere end 10.55 Gb. Med MaxBlast fik jeg partioneret og form. den i 4 passende drev. Efter at ha´ inst. programmer osv, siger maskineriet der er 3.55 Gb tilbage på C-drevet (part.=15Gb). Går jeg de enkelte mapper igennem er der inst ca.4.- Swapfil, pairkurv osv er checket.  Hvor f... er resten ? Ja, jeg spørger bare
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. juni 2002 - 00:45 #1
jeg er bange for at du skal bruge Partition Magic, jeg har selv lige været hele turen igennem med en Maxtor 80Gb fluid.
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. juni 2002 - 00:46 #2
jeg brugte ikke Maxblast!
Avatar billede skadhauge Nybegynder
19. juni 2002 - 00:51 #3
anst, det er ikke et spørgsmål om din BIOS kan se den store disk?
I så fald er det en bios update du skal havde gang i!
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. juni 2002 - 00:55 #4
ja, den mulighed er der jo også, det var dog ikke problemet hos mig, min bios genkendte den med det samme.
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. juni 2002 - 00:56 #5
Husk at det skal være Partition Magic version 7, den er beregnet til at bruge på WinXP.
Avatar billede anst Nybegynder
19. juni 2002 - 00:56 #6
Hej Skadhauge, Hvis jeg opdaterer min bios, kan jeg slet ikke få XP til at virke ! Derimod har jeg tænkt mig (bare) at formate Cdrevet - Ak ja
Avatar billede anst Nybegynder
19. juni 2002 - 01:01 #7
Partition Magic er vel kun et partioneringsværktøj. Den er jo partioneret og windows kan se alle partitioner !
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. juni 2002 - 01:06 #8
ikke destomindre var jeg nødt til at bruge den til at nedlægge partitionerne for at oprette dem i den størrelse jeg ville ha' dem i.
Avatar billede skadhauge Nybegynder
19. juni 2002 - 01:06 #9
måske det er en god idé at bruge > partition magic/fdisk < de plejer ikke at lave bøwl?
jeg tænker på om det der MaxBlast har lavet ged i den partitons opsætning på nogen måde?
Iøvrigt retaxes< P M 7 hvor henter man den ;=) ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. juni 2002 - 01:11 #10
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. juni 2002 - 01:14 #11
anst> er din Explorer indstillet til at se skjulte filer og mapper og har du husket at slå Dvalefunktionen fra i Strømstyringen?

Dvalefunktionen reserverer en pæn stor del af din disk.
Avatar billede anst Nybegynder
19. juni 2002 - 01:15 #12
Det ser jo ligefrem ud til, at I hygger Jer med min problemstilling. Men jeg har da ikke rigtigt fået svar endnu, selvom I gør Jeres bedste ! Hæ hæ
Avatar billede anst Nybegynder
19. juni 2002 - 01:22 #13
retaxes>min explorer viser alt. Men min Mira scan driver har altid forhindret makineriet i at gå i dvale. Det er en 3 år gammel Acer scanner, (forøvrigt glimrende) Så måske kunne det være et problem.
Da jeg er ny her i felten, ved jeg dårlig nok hvordan jeg tildeler point. I burde alle ha' for at deltage med sådan en iver ! anst
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. juni 2002 - 01:27 #14
normalt venter man med at afvise svar til man er kommet frem til en konklusion og når jeg afgav svar nu er det fordi jeg skal i seng nu, så behøver du ikke at vente til i morgen, men hva' sådan kan det gå og nu vil jeg se dyner.
Avatar billede anst Nybegynder
19. juni 2002 - 01:31 #15
Hej retaxes - Jeg har ikke afvist noget som helst. Nu har jeg slået dvaletilstand fra og det gav 1 Gb. så du får lige nogen point. Hilsen Anst
Avatar billede anst Nybegynder
19. juni 2002 - 01:55 #16
retaxes>Forhåbentlig får du dem nu !
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. juni 2002 - 10:04 #17
?????
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. juni 2002 - 10:05 #18
laver du grin med mig??

du har jo selv taget alle pointene ;o)
Avatar billede xantom Nybegynder
19. juni 2002 - 10:22 #19
systemgendannelse kan osse tage op til 10% af pladsen
Avatar billede anst Nybegynder
19. juni 2002 - 13:56 #20
Hej retaxes. Jeg har først lige tændt comp. Du fik da 120 point igår, ellers kan jeg da ikke finde ud af at tildele dem. Jeg prøver bestemt ikke at gøre grin med nogen som helst !
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. juni 2002 - 15:07 #21
hehe

Accepteret svar fra anst
Point : 120
19/06-2002 01:55:50    retaxes>Forhåbentlig får du dem nu !