Avatar billede myself Nybegynder
18. juni 2002 - 22:02 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

problemer ved opstart efter opdatering

eg har købt en opdateringspakke (bundkort, graffikkort, hd, CPU og RAM). Installationen gik fint, der er ingen fejl ved nogen af komponenterne. Efter flg. tekst under opstart fryser den og jeg kommer ikke videre:

PCI device listing...

Bus No. Device No. Func No. Vendo ID Device ID Device class IRQ
0 4 1 1106 0571 IDE controller 14/15
0 4 2 1106 3038 Serial bus controller 12
0 4 3 1106 3038 Serial bus controller 12
0 5 0 13F6 0111 Multimedia device 10
1 5 0 10DE 0200 Display controller 11

Bemærk! Jeg har taget alle PCI kortene ud i håb om at det så ville virke.
Jeg har været inde i BIOS og "lege" lidt for at finde en løsning, men uden held.

Bundkortet er et asus A7M266.

HELP!!!
Avatar billede tblaster Nybegynder
18. juni 2002 - 22:04 #1
Hvilken processor har du? Hvis det er en Athlon eller derover så er der jo en lille chip du skal fjerne for at den køre med max. hastighed ... ellers er procsseren "under" clocket :-D
Avatar billede tblaster Nybegynder
18. juni 2002 - 22:07 #2
Prøv evt. at loade default settings i din bios og se om det ikke hjælper!
Avatar billede bundgaard Nybegynder
18. juni 2002 - 22:19 #3
hva er det for en chip du snakker om tblaster?

jeg har en athlon XP, der er skam ingen chip der.
Avatar billede tblaster Nybegynder
18. juni 2002 - 22:21 #4
sorry ... jeg mente ikke en chip men en jumper :-D

Stilte du spørgsmålet med en ny bruger eller hvorfor svare du med bundgaard?
Avatar billede tblaster Nybegynder
18. juni 2002 - 22:22 #5
I start up, står der det antal mhz som din processor er på eller viser den noget i stil med 1050 Mhz eller 1100????
Avatar billede myself Nybegynder
18. juni 2002 - 22:32 #6
Processoren er en athlon palomino xp 1800+ og under opstart står der som der skal, at processoren køre med 15XX MHz
Og det er jo ikke hastigheden der er problemet, det er bare det at den ikke kommer videre, den fryser bare
Avatar billede myself Nybegynder
18. juni 2002 - 22:37 #7
og desuden er jeg en helt ny bruger på eksperten, altså er bundgaard en anden person ;-)
Avatar billede myself Nybegynder
18. juni 2002 - 22:47 #8
ok, what ever, jeg går i seng nu, kommer og tjekker i morgen ved middagstid. Jeg sætter virkelig pris (200 point :-D) på noget hjælp... har bøvlet og bøvlet...
Avatar billede myself Nybegynder
18. juni 2002 - 22:49 #9
forresten det der med default settings i BIOS, det nytter ikke... har prøvet et par gange :-)
Avatar billede lazac Nybegynder
19. juni 2002 - 11:45 #10
Check at din bios er sat op til at bruge agp som primær video.
Avatar billede myself Nybegynder
19. juni 2002 - 12:24 #11
det har jeg prøvet et par gange, men jeg tjekker lige igen for en sikkerheds skyld
Avatar billede lazac Nybegynder
19. juni 2002 - 12:38 #12
Default settings sætter den vist tilbage til pci.
Det kan osse være at dit grafikkort kræver et få adgang til en irq.
Avatar billede myself Nybegynder
19. juni 2002 - 13:26 #13
Mit grafikkort er et geeforce 3 fra hercules. I bios er den sat til AGP og det med IRQ aner jeg intet om... men det kan da ikke gøre at den fryser?? jeg er total lost, den når ikke så langt at den kan boote og den skriver ikke noget om nogen evt. fejl. Hvad er der galt??
Avatar billede myself Nybegynder
19. juni 2002 - 13:27 #14
desuden har den fundet alt installeret hardware og det køre som det skal
Avatar billede myself Nybegynder
05. juli 2002 - 16:19 #15
lukker spørgsmålet, ellers tak for jeres hjælp