Avatar billede niels4220 Nybegynder
18. juni 2002 - 20:18 Der er 14 kommentarer

BAD_System_Config_INFO ..Vrælllllllllllllll:-(

er der nogel af jer kan fortælle mig hvorfor jeg for denne fejl når jeg prøver sætte 256 mb ddr mere i min comp så jeg samlet for en gb ram.
og Hvordag jeg Evt. lkøser det uden at skulle installere igen
Avatar billede prodic Mester
18. juni 2002 - 20:23 #1
Umiddelbart lyder det som en defekt ram-klods. Har du mulighed for at tjekke den i en computer med en konfiguration lignende din?
Avatar billede niels4220 Nybegynder
18. juni 2002 - 20:27 #2
det er ikke ram klodsen jeg kan bruge den uden problemer men xp laver denne fejl når jeg går fra 768mb ram til 1024 mb ram:
"og jeg har prøvet ram klodseren med en ram tester"
Avatar billede resten Nybegynder
18. juni 2002 - 20:29 #3
Avatar billede niels4220 Nybegynder
18. juni 2002 - 20:36 #4
der har arrdrig været andet end windoes xp på denne her comp så det kan ikke være det og jeg for kun denne fejl når jeg sætter mere end 768 mb ram i svinet altså det antal ram som der sad i den da jeg instalerede xp.en..

men ellers tak for linket:

"If the Windows XP install was an upgrade from Windows 2000, you may instead receive the following error message on a blue screen while attempting to start Windows XP:
BAD_SYSTEM_CONFIG_INFO
STOP 0x00000074"
Avatar billede eagleeye Praktikant
18. juni 2002 - 20:37 #5
Det er ikke noget med at efter du har installere RAM'en så lige gå ind i BIOS og tjek den har fundet 1Gb RAM og så Save and Exit fra BIOS'en.
Avatar billede resten Nybegynder
18. juni 2002 - 20:42 #6
Hmm ja det kan jeg godt se hvis der kun har været denne ene windows på :\
Er du sikker på din bios kan klare så mange ram ?
Avatar billede lightbrain Nybegynder
18. juni 2002 - 20:43 #7
>Det er ikke noget med at efter du har installere RAM'en så lige gå ind i BIOS og tjek den har fundet 1Gb RAM og så Save and Exit fra BIOS'en.
Den tror jeg ikke på, for hører i til gamle dage, og jeg tror heller ikke, at mb-ram-grænsen for hvad winxp kan håndtere er nået. Det er netop i winxp, at grænsen blev sat op.

Årsagen er - sådan som jeg ser det - at dit motherboard ikke understøtter det, et dårligt motherboard som ikke understøtter forskellige ram-klodser eller at ram-klodsen er defekt.
Avatar billede lightbrain Nybegynder
18. juni 2002 - 20:44 #8
Den tror jeg ikke på, for hører i til gamle dage = Den tror jeg ikke på, for det hører til i gamle dage
Avatar billede resten Nybegynder
18. juni 2002 - 20:46 #9
Men windows xp understøtter 1GB ram :-)
Avatar billede lightbrain Nybegynder
18. juni 2002 - 20:49 #10
>>resten
Yes, vi er helt enige. Det er nemligt det nye i winxp... eller var det win2000!?!
Avatar billede lightbrain Nybegynder
18. juni 2002 - 20:54 #11
>>niels4220
Er det fordi, at du forsøger at bruge 256mb ddr-klodsen sammen med langsommere ram? Kan vi få nogle computer-specifikationer på bordet? (Ram-klodser, motherboard osv.)
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
18. juni 2002 - 21:25 #12
Jeg vil skyde på det kræver en rep af XP .. fordi jeg har haft samme problem dog ikke med den fejl meddelse men en anden en .. og det var efter jeg sat rammene i .. for meget hardware ændring er netop blevet "stoppet" i XP for at man ikke kan lave pirat kopiering .. så du gør bare det du laver en rep af xp eller en install oven i XP .. og den sletter ikke dine indstillinger overhovedet det er dog ikke den mest holdbare løsning da en clean install altid vil være det bedste - men prøv at gøre det .. det kan nemlig være XP skal lave en ny hw.dll fil pga hardware skift!
Avatar billede niels4220 Nybegynder
18. juni 2002 - 21:34 #13
bundkort Soltek SL-75DRV2,
ram 2 x 256 1 X 512

DDR-SDRAM PC2100 184-pins
Bit: 64bit
Latency: 7.5ns
Speed: 266MHz

alle ram er testede jeg har også prøvet at bruge dem sådan her
ram klods 1 256MB
ram klods 2 256MB
ram klods 3 512MB
klods nr 1,2 sammen virker
klods nr 2,1 sammen virker
klods nr 2,3 sammen virker
klods nr 3,2 sammen virker
klods nr 1,3 sammen virker
klods nr 3,1 sammen virker
men når alle 3 klodser kommer i laver den pis i det.
Avatar billede niels4220 Nybegynder
18. juni 2002 - 21:38 #14
jeg har også prøvet at bruge alle 3 DIMM slot med de kombinationer