Avatar billede peterhh Nybegynder
18. juni 2002 - 19:14 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Virus.?.?.

Hvordan fjerner jeg en w32.benjamin.worm virus.
Jeg har det nyeste Norton 2002 og det kan ikke fjerne den. Hvad gør jeg...
Avatar billede s.stud Nybegynder
18. juni 2002 - 19:15 #1
...og du har opdateret Norton...?
Avatar billede prodic Mester
18. juni 2002 - 19:16 #2
Avatar billede boxe Nybegynder
18. juni 2002 - 19:16 #3
Har du fundet filen der er inficeret ??
Og hvad hedder den ??

Boxe
Avatar billede peterhh Nybegynder
18. juni 2002 - 19:17 #4
Jeg har fundet den, den hedder explorer.scr
Avatar billede boxe Nybegynder
18. juni 2002 - 19:21 #6
Det er en Pauseskærm som du rolig kan slette...  Lad vær med at se om det er rigtigt ved at prøve om det er en pauseskærm, for så kan det gå galt..  Bare slet lortet *S*
Avatar billede prodic Mester
18. juni 2002 - 19:23 #7
Det er nu ikke nok bare at fjerne selve filen - men læs på de par links jeg smed hvordan du kan fjerne den helt.
Avatar billede friiser Nybegynder
18. juni 2002 - 19:26 #8
Den kan fjernes med følgende online-scanner : http://housecall.antivirus.com/

~friiser~ http://www.radio-online.dk
Avatar billede boxe Nybegynder
18. juni 2002 - 19:29 #9
Det er sQ rigtig nok hvad Prodic skriver...

peterhh >>
When W32.Benjamin.Worm is executed, it does the following:

It copies itself as C:\%System%\Explorer.scr.

NOTE: %System% is a variable. The worm locates the \Windows\System folder (by default this is C:\Windows\System or C:\Winnt\System32) and copies itself to that location.

It then adds the \Syscod subkey under the registry key

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft

It also adds the value

System-Service      C:\%SYSTEM%\EXPLORER.SCR

to the registry key

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

This causes the worm to run when you start Windows.

Du skal nok ind i "regedit" og fjerne nogle sætninger *S*

Boxe :o)
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. juni 2002 - 19:31 #10
Men da alle henvisninger i registreringsdatabasen henviser til samme fil - evplorer.scr - ja så er det nok at slette explorer.scr
Avatar billede prodic Mester
18. juni 2002 - 19:36 #11
Dermed slipper man jo nok ikke for at OS'et ikke kan finde den pågældende fil når den starter op - da den er angivet i \Run i Reg.basen

Om ikke andet så skal henvisningen i Reg.basen fjernes efter en opstart i Fejlsikret tilstand - derefter kan filen fjernes.
Avatar billede peterhh Nybegynder
18. juni 2002 - 19:52 #12
TAK!!