Avatar billede licon Nybegynder
18. juni 2002 - 14:12 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Sony E430

Jeg har kigget på en ny skærm, og jeg haler over mod Sony E430 19". Jeg har dog et enkelt spørgsmål om den.

Er den magnetisk afskærmet(tror jeg vist det hedder).
Dvs. hvis man f.eks har sin mobiltelefon eller en blæser stående tæt på skærmen vil det ikke kunne ses på skærmbilledet som f.eks små vibration, eller vandrette linjer som passere hen over skærmen.

På forhånd tak!
Avatar billede killerbamze Nybegynder
18. juni 2002 - 21:43 #1
Sony Multiscan E430, 19" FD Trinitron er ikke magnetisk afskærmet. Det kan jeg sige med 99.9 % sikkerhed.
Avatar billede Beach Mester
19. juni 2002 - 02:28 #2
OK, så går jeg lige et lille bitte skridt videre... Den er IKKE magnetisk skærmet. Har selv samme skærm og har lige haft en højtalerenhed nær bagsiden af dyret og det kan straks ses!
Til alle andre der vil lave samme forsøg: Det er meget "farligt" at lege med magneter mm. op af en skærm, og er man uheldig kan man risikere at billedrøret tager skade som kræver rep.
BTW en ganske fed skærm. Det kræver dog lidt arbejde at optimere den til optimaly billede. Men er den først kalibrerede ind så får du et kanont godt billede:-)

//Beach
Avatar billede licon Nybegynder
19. juni 2002 - 13:06 #3
Tak for hjælpen. Men det var da en skam og høre at den ikke var :(