Avatar billede net-rom Nybegynder
18. juni 2002 - 13:05 Der er 12 kommentarer

Sub-domæne fejl på windows 2000...

hej eksperten.

jeg har en windows 2000 adv server stående med domænet pet.dk det fungere også fint, nu skal vi bare have et intranet på domænet som vi gerne ville kalde lokalt.pet.dk jeg har været inde i IIS og lave et domæne med headers der siger lokalt.pet.dk

når jeg prøver at skrive dette i en af brugerenes browsere (alle er XP) finder den den ikk men går istedet ind på msn search siden...

please help`???
Avatar billede moebius Nybegynder
18. juni 2002 - 13:09 #1
det er fordi du skal have en DNS server til at fortælle brugerne hvilken IP domain navnet passer til...
Avatar billede net-rom Nybegynder
18. juni 2002 - 13:12 #2
samme server er dns server og som sagt kører selve domænet som det skal...
Avatar billede moebius Nybegynder
18. juni 2002 - 13:18 #3
Domainet har ikke en skid med det at gøre!
Hvis DNS serveren ikke ved hvilken IP et DNS navn passer til, kan den jo ikke sende et request vidre til den rigtige server...
Avatar billede net-rom Nybegynder
18. juni 2002 - 13:22 #4
når man trykker pet.dk ind i browseren viser den den rigtige side så jo dns fejler intet om jeg skal sætte noget op i dns serveren til sub-domænet ved jeg ikk.

default web-site - virker som det skal.
pet.dk - virker som det skal.
lokalt.pet.dk - fejl.
Avatar billede djeclemen Nybegynder
18. juni 2002 - 13:28 #5
net-rom jo dns har noget med det hele at gøre, du skal få din dns server til at vidre sende *.pet.dk

i din header i iis skriver du sp
lokalt
lokalt.pet
lokalt.pet.dk
www.lokalt
www.lokalt.pet
www.lokalt.pet.dk

Alle er ikke nødvendig, men gør det såen og det virker.!! Men altså kun hvis din dns server sender lokalt.pet.dk vidre, eller *.pet
Avatar billede net-rom Nybegynder
18. juni 2002 - 13:37 #6
hvordan jeg dns til at sende *.pet videre
Avatar billede djeclemen Nybegynder
18. juni 2002 - 13:52 #7
hvem hoster din dns ?? gør du selv det
Avatar billede net-rom Nybegynder
18. juni 2002 - 13:54 #8
ja..!

Det hele sker internt...
Avatar billede djeclemen Nybegynder
18. juni 2002 - 13:59 #9
bare lav en host med navnet *
Avatar billede net-rom Nybegynder
18. juni 2002 - 14:01 #10
det kan jeg jo ikk.

jeg kan ikke bruge . nogen steder der.

altså kan jeg ikke skrive *.pet
Avatar billede flagz Nybegynder
19. juni 2002 - 13:09 #11
Hej net-rom

Du skal lave en alias record i din pet.dk zone på dns serveren. Det gøres på følgende måde: højreklik på pet.dk zone under dns snap-in og vælg alias.
Under "alias name" indtaster du "localt" og under "fully qualified name for target host" trykker du på browse og browser dig frem til den maskines Host (A) record som IIS kører på. Følg fremgangsmåden nedeunder.

Når du trykker browse vil den vises maskinnavnet på den maskine som du sidder ved, dobbeltklik på det. Den vil nu vise "Forward lookup zone" dobbeltklik på denne. Den viser nu de "forward lokkup zoner, som dns serveren hoster - dobbelt klik på pet.dk. Vælg nu host (A) recorden (hostnavnet) på IIS serveren og klik derefter OK 2 gange.

Dine klienter kan nu komme ind på dit Intranet Site ved at skrive lokalt.pet.dk.
Avatar billede net-rom Nybegynder
19. juni 2002 - 13:51 #12
nej de kan ej