Avatar billede labomba Nybegynder
08. august 2000 - 15:40 Der er 3 kommentarer

Udfyld felter i andre programmer

Er det muligt at få Delphi til at markere et tekstfelt i et andet brugerprogram, for derefter at skrive noget tekst i dette?
Mugligvis ved at sætte musen på nogle bestemte koordinater på skærmen, simulere et museklik der aktiverer tekstboksen, og derefter en simulering af en person der indtaster noget tekst?
Hvis dette kunne lade sig gøre i Delphi ville det gøre udfyldningen af formularer væsentligt nemmere

På forhånd tak
Avatar billede pellelil Nybegynder
08. august 2000 - 15:50 #1
I teorien kan du lade dit Delphi program sende \"meddelelser\" til dit andet program og disse meddelelser kunne således være Taste tryk og/eller \"muse-bevægelser\".

Kig evt på din Delphi CD der findes en EXTRA folder der indeholder en SendKey unit, der gør det muligt at sendes tastetryk til en application.
Avatar billede borrisholt Novice
24. august 2000 - 15:15 #2
Problemer er bare at du er nød til at lave et nyt program for hver ny form du skal udfylde ...

Jens B
Avatar billede slepee Nybegynder
11. december 2000 - 14:03 #3
Du kan eventuelt starte programmet med CreateProcess, og derefter med en eller anden function, og jeg ved ikke hvilken eller hvordan, finde en Child-handle, og så type den bagefter... Jeg ved ikke om dette virker, men jeg har lavet et program der kan \"Maksimere\" Startknappen. Jeg ved bare ikke hvordan man kan type den bagefter!