Avatar billede norrbom Nybegynder
18. juni 2002 - 11:57 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Efter udskrift står mine dokumenter stadig i kø, og bliver udskre

Jeg har netop sat en HP 1200 Laserjet op med printserver (D-Link DP-301P) i mit netværk der består af win2000/xp/98 makiner. På en ud af flere win2000 maskiner forbliver alle korrekt udskrevne dokumenter stående i udskriftskø, og bliver udskrevet igen efter reboot, jeg kan ikke finde fejlen/forskellen fra de øvrige win2000 maskiner. På denne maskine er der dog en ekstra port DOT4_001 med samme printer på, som jeg ikke kan slette.
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2002 - 12:01 #1
Ligger der udskriftsjob i denne DOT4_001. Hvis der gør det burde du kunne slette den efter du har slettet alle udskriftsjob på den, og måske skal en genstart af computeren også til.
Er det ikke det, kan jeg desværre ikke andre fiduser i denne forbindelse.
Avatar billede norrbom Nybegynder
18. juni 2002 - 12:14 #2
Nej der er ingen udskriftsjob, når jeg forsøger at slette porten kommer meldingen:der er ingen handling associaceret med denne handling.
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2002 - 12:19 #3
Den kan jo også være bundet til en printer. Måske er eneste mulighed at afinstallere printeren helt, og genstarte maskinen. Derefter burde du kunne slette porten. Men det er da godtnok lidt drastisk, men det er vist lidt standard inden for windows.
Avatar billede norrbom Nybegynder
18. juni 2002 - 12:23 #4
Jeg har prøvet at afinstallere printeren, men proten står stadig bundet til en printeren og kan derfor ikke afinst.
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. juni 2002 - 12:33 #5
prøv at gå ind i Udskiftsegenskaber og se om den står til at udskrive RAW
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. juni 2002 - 12:33 #6
udskiftegenskaber=udskriftegenskaber even

Det er varmen ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. juni 2002 - 12:34 #7
og så hedder det Udskriftsindstillinger
Avatar billede norrbom Nybegynder
18. juni 2002 - 12:35 #8
På trods af varmen (jeg bor i Spanien) står den til RAW som de øvrige.
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2002 - 12:39 #9
Lige her i Aalborg er der 29.9 grader i skyggen og lidt tynd sol, PYHA...
Avatar billede norrbom Nybegynder
18. juni 2002 - 12:41 #10
Lige her er der 33-35 grader og ren sol. Dejligt, men det løser ikke mit printer problem.
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. juni 2002 - 12:41 #11
ja, men varmen i Spanien er mere tør, vores er en fugtig varme, pyha.

har du prøvet med andre indstillinger?
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2002 - 12:45 #12
Noget kunne tyde på at det er nødvendigt at installere eller prøve at repair systemet igen. Men så skulle det vel også kunne komme til at virke som de andre. Det er hårde betingelser.
Avatar billede norrbom Nybegynder
18. juni 2002 - 12:46 #13
Jeg har også prøvet med RPL, hvilket ikke løser problmet, og de øvrige win2000 maskiner kører også RAW
Avatar billede norrbom Nybegynder
18. juni 2002 - 12:51 #14
oz1cbk: mener du en ny win2000 instal/repair
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2002 - 12:57 #15
Ja, det er da vist den eneste mulighed du åbanbart har for at komme af med svinet.
Avatar billede norrbom Nybegynder
18. juni 2002 - 13:46 #16
Det lykkedes mig at afinstallere porten, jeg fandt en HP USB fil i systemmappen som blokerede for porten. Så nu fungerer det.
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2002 - 13:48 #17
Det var da godt. Så skulle du være ovre problemet.
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2002 - 16:52 #18
Nå blev afbrudt af kraftigt torden her. Husk nu at lukke spørgsmålet. Du fandt jo selv ud af det så svar og accepter :-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. juni 2002 - 10:13 #19
Med mindre det ikke hjalp på problemet.......

Jeg kunne forestille mig, at du kan gå ind i printer properties, og vælg fanebladdet "Advanced". Her har du et felt der hedder "Keep Printed Documents". Måske hjælper det at fjerne hakket her?
Jeg har erfaring for at den først træder ordentlig i kraft, når man genstarter maskinen...
Avatar billede norrbom Nybegynder
19. juni 2002 - 10:19 #20
Tak til alle for hjælpen, problemet var som jeg skrev en usb installation der bandt en usb printer til DOT4 porten. Da DOT4_001 blev fjernet belv dokumenterne ikke længere sat i kø.