Avatar billede trygleren Nybegynder
18. juni 2002 - 11:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Eksekvering af boot time kommando

Hej med jer. Mit problem er som følger: Jeg har installeret Matrox's EZ-Bios for at mit bundkort kunne udnytte min 80gb hdd. Dette har dog betydet at når jeg booter fra en floppy, kan jeg ikke se mine harddiske. Normalt er dette ikke noget der generer mig, men da jeg tit skifter bootskærm og logonskærm er dette blevet et problem. Det kræver nemlig at jeg er i stand til at overskrive xp-kernen (ntoskrnl.exe). Dette kan jeg ikke gøre når windows er aktivt, så derfor må jeg vel kunne schedule en kørsel af en kommando eller en batfil jeg selv har lavet. XP gør det jo selv f.eks. når den scheduler en scandiskkørsel.
Håber der er nogen der ved noget!
Avatar billede resten Nybegynder
18. juni 2002 - 13:24 #1
Er dit drev ntfs ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. juni 2002 - 14:33 #2
lyder mærkeligt at du ikke kan se din 80Gb HDD, heller ikke under POST
Avatar billede trygleren Nybegynder
18. juni 2002 - 23:59 #3
Mit drev er ikke NTFS - jeg ved godt at det kunne lyde sådan =) Men nej, det er ganske almindelig FAT32. Problemet er bare at hvis jeg booter fra floppy, ignorerer den EZ-Biosprogrammet og så er hdd'ene væk.
Jeg ved at programmet StyleXP kan ændre logonskærmen og den er gemt i logonui.exe. Dette er også en beskyttet systemfil og det må jo betyde at den kan schedulere en kopiering(altså en kommando) og så er spørgsmålet jo bare: Hvor gør den det?
Autoexec.bat holder desværre ikke =(
Avatar billede resten Nybegynder
19. juni 2002 - 08:46 #4
Prøv en load setup defoults inde i din bios.
Avatar billede trygleren Nybegynder
19. juni 2002 - 11:29 #5
Jeg kan sagtens se mine harddiske under POST - og sagtens se dem i BIOS - jeg har aldrig påstået andet =)
Men efter at have installeret Maxtors EZ-BIOS kan jeg ikke boote fra en floppy og samtidig have forbindelse til mine harddiske.
Hvorfor er jeg ligeglad med - jeg vil bare gerne vide hvordan man scheduler en kommando til kørsel ved XP-Boot - ikke andet. Ligesom når XP scheduler en kørsel af scandisk eller en konvertering til NTFS elsempelvis.
Avatar billede trygleren Nybegynder
13. oktober 2002 - 12:44 #6
...