Avatar billede rp Nybegynder
08. august 2000 - 12:42 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Nameserver

Jeg er ved at oprette en Webserver og er intereseret i om der er nogen der kender et godt og billigt sted som kan køre DNS
Avatar billede hojben Novice
08. august 2000 - 12:44 #1
hvornår planlægger du at gå igang? er DNS\'erne installeret eller skal du først have gjort det?
Avatar billede rp Nybegynder
08. august 2000 - 12:54 #2
Jeg har instaleret en NT server, og får min linie om et par dage.
Jeg havde forstået at jeg kunne køre på Dansk kabelnets nameservere, men det kan jeg ikke.
Skal jeg selv have nameservere stående, eller kan jeg lave en aftale med en anden udbyder, som så kander mit ip nummer
Avatar billede hojben Novice
08. august 2000 - 12:57 #3
hvis du selv kan have dns1 stående, så skal du finde en udbyder som kan have dns2 stående. hvor dns1 så automatisk opdaterer dns2. var dns\'erne installeret?
Avatar billede lojmann Nybegynder
08. august 2000 - 13:03 #4
www.azero.dk tilbyder det, men serveren SKAL pt. være inde på deres \"server farm\", men de komme vidst på et tidspunkt med tilbudet om t man selv kan have den stående... Hør dem evt...
Avatar billede lojmann Nybegynder
08. august 2000 - 13:05 #5
t -> at
Avatar billede breum Nybegynder
08. august 2000 - 13:07 #6
Jeg har ladet mig fortælle at disse er gode og de er gratis.

http://soa.granitecanyon.com/

Deres oppetid er dog ikke perfekt, så hvis det er til professionelt brug skal du måske vælge nogle der er mere stabile, sig til hvis du vil have flere navne
Avatar billede rp Nybegynder
08. august 2000 - 13:10 #7
hvis du har flere navne var det perfekt. da oppetiden er altbetydendne
Avatar billede breum Nybegynder
08. august 2000 - 13:19 #8
f.eks er de nede lige nu!
Avatar billede breum Nybegynder
08. august 2000 - 13:20 #9
skal de være danske eller?
Avatar billede rp Nybegynder
08. august 2000 - 13:21 #10
helst danske
Avatar billede victor44 Nybegynder
08. august 2000 - 13:23 #11
Ikke for at være krakiler, men ...  Der er oprettet en gruppe for DNS.
Avatar billede breum Nybegynder
08. august 2000 - 13:32 #13
http://www.speednames.dk - bruger jeg selv, virker fint, men man kan maksimalt registrere 10 subdomæner (www.domæne.dk xxx.domæne.dk server1.domæne.dk......)

http://www.dht.dk - bruger jeg også selv, fordele: ubegrænsede subdomæner http://*.domæne.dk
billige (20 kr/md) ulempe: er af og til nede i nogle minutter.
Avatar billede breum Nybegynder
08. august 2000 - 13:35 #14
Avatar billede breum Nybegynder
08. august 2000 - 13:38 #15
Iøvrigt, hvis det er domæner du skal bruge i lang tid, var www.pi.dk nok ikke af vejen, de tager 500 kr som engangsudgift pr domæne. Herefter er alt GRATIS, og de har glimrende oppetid, jeg ved ikke om de tilbyder subdomænerne eller om det koster ekstra????
Avatar billede rp Nybegynder
08. august 2000 - 15:30 #16
hvad kræver det at lave sin enen DNS
hardware  (Er der ikke noget om at den ene kan være webserveren)
software
registrering  (Evt. pris)
Avatar billede breum Nybegynder
08. august 2000 - 15:59 #17
jo den ene kan godt være din egen webserver, men det er der vel ingen grund til, idet alle de ovennævnte har 2 nameservere, du kan således nøjes med at registrere hos en enkelt af de ovennævnte.
Avatar billede rbnstudio Nybegynder
08. august 2000 - 20:02 #18
rp>
Hvis du kører bind DNS på en unix/linux kan du nøjes med en 486.

Hvis du vil køre på NT platform, kan jeg anbefale Simple DNS Plus -> http://www.jhsoft.com
Den koster ca. 70$USD.

For at selv blive registreret koster det 5000,- i registrator depositu, samt omkring 700,- pr. navneserver.
Avatar billede hojben Novice
08. august 2000 - 20:04 #19
500 pr. nameserver
Avatar billede rbnstudio Nybegynder
08. august 2000 - 20:07 #20
hojben>...ja
Avatar billede renny Nybegynder
09. august 2000 - 13:17 #21
Struernet har dnsservice, og er tilmed billige.