Avatar billede hanbjornen Nybegynder
17. juni 2002 - 21:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

GF2 låser i directx + det løse

Kære kloge hoveder på eksperten.dk.
Dette problem har fulgt mig i ½ år og jeg er på randen til at kyle anlægget udover altanen!!

Hurtigt specs:

A7V266-E Board
1700 XP
256 DDR
Palit Daytona GF2 TI (billig skrammel!)
SB Audigy
Win XP/98

Når jeg spiller stort set alle spil der kræver lidt af grafikken (Mohaa, Jedi2, E-Racer, Op. Flash osv.) er jeg ude får at spillene låser pc'en totalt og helt umotiveret lige som man bedst har en tysker på kornet!
Typisk er jeg 10-15 min inde i spillet og så låser billedet og laver loops i lydsporet!

Jeg har naturligvis prøvet de obligatoriske...

5 forsk. GF2 drivers, 3 forsk. via 4in1 sæt
Bios Update, pille ved openGL/directx setup,
Skift fra '98 til XP og meget mere...

Jeg fornemmer et problem med directx og har prøvet 8.0 og 8.1 med samme resultat!

For Laaang tid siden kørte det som smurt, og jeg aner selvfølgelig ikke hvad der gjorde "udslaget"!
Dog har jeg en mistanke om at SB Audigy'en kan have en finger med i spillet...

Det skal understreges at det KUN er i forb. med directx at det fucker op. (Aldrig ved alm. surfing/windows makkeri, video afspilning osv.)

Findes der er svar derude?
Så er jeg villig til at ofre en stak point + den vildeste taknemmelighed.

Mvh Hanbjørnen
Avatar billede djeclemen Nybegynder
17. juni 2002 - 21:54 #1
Tyder på ram fejl i dit grafikkort, eller det er tydlig vis defeckt.!!

Hvis du stadigvæk har garenti på dyret så prøv at få det byttet
Avatar billede commander Nybegynder
17. juni 2002 - 21:57 #2
Hanbjørnen same prob her det er noget med lydkortet det virker LIGE når man har installeret windows og det hele men efter ca. en uge fucker det totalt op og jeg har prøvet ALT  (også andre lydkort, grafik kort osv.) jeg har ikke engang det samme bundkort aner virkelig ikke hvad fanden der gør det har næsten prøvet alt og jo har skiftet bund kort andre med sammen config oplever det ikke mit tip: skift bundkort producent plus købt at andet grafikkort så tror jeg vi er ved at være der hvor det skulle virke men det virkede ikke hos mig únderligt nok er det kun i: xp/98/95/me/98se det gør sådan skift til w2k og dit prob er løst ;)
Avatar billede hanbjornen Nybegynder
17. juni 2002 - 22:11 #3
Jeg har også tænkt over ram fejl,
min alm. ram er noget billigt oem lort, det på gf kortet er nok heller ikke fra kingston ;-)

Jeg ville meget nødigt skulle skifte til W2K da det er forfærdeligt inkompatibelt med spil og en slags spiltid...

Jeg synes det er lidt drastisk at skifte mb, gf osv.
Det må sku' da kunne køre alligevel!?
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2002 - 23:44 #4
Tror ikke det er en konflikt.

Havde nøjagtigt samme problem med et TNT2 Ultra kort jeg havde overclocket og pillet køleren af på,
Hver gang jeg prøvede at spille krævende spil(Hitman, RTF mv., låste systemet fuldstændigt og lavede lyd loops, hvorefter jeg er nødt til at genstarte lortet.

Problemet skyldes for kraftig varmeudvikling på Grafik kort, og for lidt køling, og kan især være et problem med en AMD processor der producerer enorme mængder varme i kabinettet, prøv enten at hæv hastigheden på fan'ene, eller køb en ekstra fan, er dit G-kort kun udstyret med passiv køling??
Avatar billede djeclemen Nybegynder
17. juni 2002 - 23:48 #5
jeg tænkte nu på ramne på g kortet
Avatar billede hanbjornen Nybegynder
21. juni 2002 - 20:23 #6
Kortet kører med aktiv køling, men det ligner noget billigt crap...
Har helt klart fornemmelsen af det er p.g.a. varmen.
Idet sommeren bliver bedre går lortet ned oftere og oftere...
Normalt går den ALDRIG ned i noget så fredeligt som Heroes4, men for første gang gjorde den det den anden da da der var 30 grader udenfor... Overvejer kraftigt at få Creative GF4 4400...
Avatar billede hanbjornen Nybegynder
21. juni 2002 - 20:25 #7
Jeg har allerede en chassis fan udover de alm.
Jeg har hørt at hvis man ikke har siderne på kabinettet kan det forværre luftstrømmen!? Nogle kommentarer til dette?
Har ellers kvali kabinet...
Avatar billede hanbjornen Nybegynder
30. august 2002 - 20:05 #8
Problemet blev ultimativt løst ved at købe et Creative GF4 Ti4400

det spiller godt!