Avatar billede loly Nybegynder
17. juni 2002 - 21:36 Der er 26 kommentarer

Jeg er så træt over at min computer fryser !!

Hej Alle Eksperter !!!

Jeg har et problem, siden jeg har købt min computer har den fryset. Jeg tror den bliver for varm. Hvis der nogen som kunne visse mig en program til at sætte cpu speed ned så vil jeg være taknemlig eller hjælpe mig!!

LOLY
Avatar billede hanbjornen Nybegynder
17. juni 2002 - 21:39 #1
Hej Loly.
Du burde kunne sætte din CPU frekvens ned i Bios.

Hvis du f.eks. har en AMD TB 1400 vil du typisk have muligheden mellem
1400 /1050 i bios opsætningen.
Prøv at sætte til det laveste!

Prøv at se om det hjælper på temp. Ellers overvej om der er tilstrækkelig kølepaste på din cpu og om din cpu køler er ok!

Mvh Hanbjørnen
Avatar billede scb Praktikant
17. juni 2002 - 21:40 #2
Hvad er det for et bundkort ?
Sansynligvis kan du kan sætte hastigheden ned inde i bios, hold del nede når du tænder.
Prøv at køre uden låg på din PC, så finder du ud af om det er varme.
-SCB
Avatar billede scb Praktikant
17. juni 2002 - 21:41 #3
Ofte kan man også se cpu temperaturen inde i bios.
-SCB
Avatar billede lukkes Nybegynder
17. juni 2002 - 21:42 #4
Hvis det er en maskine, som du har købt samlet i en computerbutik, så skal den bare køre stabilt - basta.. Smid den tilbage i hovedet på dem som har solgt dig den, hvis den ikke makker ret..
Avatar billede lukkes Nybegynder
17. juni 2002 - 21:43 #5
Det er meget sparsomt med oplysning om din PC.

Mærke, model, konfiguration osv ??
Avatar billede loly Nybegynder
17. juni 2002 - 21:45 #6
Min computer er 1000 MHZ 128 Ram 32 Geforce.
Det mærkligste er at jeg kan ikke sætte min cpu ned jeg kan kun sætte den op fra 1000 til 1250 mhz
Avatar billede loly Nybegynder
17. juni 2002 - 21:46 #7
Jeg har købt den i Kvikly og jeg har sendt den 4 gange til reparation de siger der er ingen fejl de gider ikke lave computeren eller give mig en ny en
Avatar billede lukkes Nybegynder
17. juni 2002 - 21:46 #8
mærke, model ??
Avatar billede loly Nybegynder
17. juni 2002 - 21:47 #9
MIn bundkort er VIA
Avatar billede scb Praktikant
17. juni 2002 - 21:47 #10
Hvad er det for et bundkort ?
Avatar billede loly Nybegynder
17. juni 2002 - 21:47 #11
AMD ATHLON
Avatar billede loly Nybegynder
17. juni 2002 - 21:48 #12
Den første måneden kørte den fint så var jeg til netparty og der fik jeg en masse spil og pludseligt begyndte den at fryse jeg har formateret computeren 26 gange indenfor 1 år
Avatar billede loly Nybegynder
17. juni 2002 - 21:49 #13
jeg tænkte på om jeg ikke har for lidt ram jeg har kun 128
Avatar billede lukkes Nybegynder
17. juni 2002 - 21:49 #14
Det er en sag for "Forbrugerklage-nævnet".

.. spørg dem hvor de sender computeren hen.. hvis de selv tester den, så er det ikke nok.. den skal til et autoriseret værksted..

ring til dette værksted - hvis du ellers kan få fat i nummeret fra kvikly, og snak med dem om problemet..
Avatar billede lukkes Nybegynder
17. juni 2002 - 21:50 #15
nej, det er ikke fordi du har for lidt ram..

men hvornår fryser den ? Kun når du spiller ?
for så kan det jo godt være derfor.. CPU'en bliver ekstra meget belastet, når man spiller.. bed Kvikly lave en Benchmark test.. det er noget der kræver noget.. vis dem evt. at lortet går ned..
Avatar billede loly Nybegynder
17. juni 2002 - 21:51 #16
De sender den til Actebis Computer A/S og dem har jeg ringet mens den var inde til repa. de siger at de ikke kan finde jeg havde garanti de første 3 gange jeg sendte den ind jeg har tænkt mig og sagsøge dem hvad synes i
Avatar billede loly Nybegynder
17. juni 2002 - 21:53 #17
Da jeg sendte den ind har det prøvet benchmark og alt muligt de kan ikke finde fejlen så sagde jeg at de skulle prøve et af mine spil og de fik den til at frsye

Den fryser overalt når jeg hører musik skriver ( det er træls ) spiller osv
Avatar billede loly Nybegynder
17. juni 2002 - 21:53 #18
men de gad ikke at lave den selvom de fik den til at fryse
Avatar billede lukkes Nybegynder
17. juni 2002 - 21:56 #19
ring til forbrugerklagenævnet..

Men hvis det er dine spil som er skyld i det, så er det ikke deres problem.. Hvilke spil er der tale om ?
Avatar billede loly Nybegynder
17. juni 2002 - 21:58 #20
deet er ikke mine spil fordi de har prøvet uorginale spil de har prøvet orgianle spil diablo 1 diablo 2 fifa 2002 og alt muligt andet og det har testet alle spil og der stod ok til alle spil på sedlen
hvad er nummeret ril forbruger klagerådet
Avatar billede loly Nybegynder
17. juni 2002 - 22:08 #21
juhu er du der
Avatar billede loly Nybegynder
17. juni 2002 - 22:27 #22
Jeg har indsendt en klage på fs.dk
Avatar billede scb Praktikant
17. juni 2002 - 22:33 #23
Hvilket operativsystem kører du med, har du ændret det siden du købte den ?
-SCB
Avatar billede loly Nybegynder
18. juni 2002 - 20:55 #24
Jeg kører med 98SE, da jeg købte den var den på ME men den frys også der så jeg troede det var noget med ME så jeg satte win 98SE men der duer det hellere ikke
Avatar billede herman01753 Nybegynder
18. juni 2002 - 21:44 #25
typisk når en pc fryser er det fordi der er et problem med RAM'en, hvis den ramblok der sidder i har et hukommelsesområde, der er defekt, er det sandsynligt at programmer der bruger meget ram, på et tidspunkt vil ramme dette område. mit forslag vil være at skifte ram-blokken ud, for at teste om det er det. hvis det skulle vise sig at virke, har du jo fundet fejlen, og kan gå til kvickly, og sige der er en fejl.
håber det var en hjælp. Hilsen Morten
Avatar billede herman01753 Nybegynder
18. juni 2002 - 21:44 #26
typisk når en pc fryser er det fordi der er et problem med RAM'en, hvis den ramblok der sidder i har et hukommelsesområde, der er defekt, er det sandsynligt at programmer der bruger meget ram, på et tidspunkt vil ramme dette område. mit forslag vil være at skifte ram-blokken ud, for at teste om det er det. hvis det skulle vise sig at virke, har du jo fundet fejlen, og kan gå til kvickly, og sige der er en fejl.
håber det var en hjælp. Hilsen Morten