Avatar billede bjarnek Nybegynder
17. juni 2002 - 21:23 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Excel ... Kopering af kontrolelementer

"ka' ik' find u' a'et"

Ikke så snart en ting er på det tørre, henviser til
http://www.eksperten.dk/spm/225321
er et andet kommet op til overfladen, med b_hansens glimragende "step by step" svar, fik jeg farver på teksten, så skulle jeg jo være smart og lave det lidt moderne ... jeg oprettede 3 alternativeknapper ... det virkede ... nu kommer mit næste spørgsmål :
da der er tale om ca 1000 linier i masterstyklisten, vil jeg jo gerne bare kunne kopierer den linie, hvor det virker, nedad ... men når jeg gør det opnår jeg kun at få 3xdet antal linier der er kopieret, som alternativ, hvordan får jeg det pr. linie ????

Bjarne
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2002 - 21:46 #1
Har du 3 linier med hver 3 knapper ?
Hvis det er tilfældet, prøv bare at markere den ene linie (den nederste)
og træk nedaf...
Avatar billede bjarnek Nybegynder
17. juni 2002 - 21:55 #2
har een linie ... med 3 knapper, denne linie skulle gerne kopieres nedaf
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2002 - 22:13 #3
Hmmm, kan du sende arket ?
Så vil jeg se hvad jeg kan gøre.
tc@elvis.dk
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2002 - 11:16 #4
Jeg har ikke kunne få den til at kopiere nedaf som du vil have det.
Jeg begynder at tvivle om det kan lade sig gøre.
Måske er der andre der har nogle ideer ?
Avatar billede bjarnek Nybegynder
18. juni 2002 - 11:43 #5
Takker for din indsats .... håber stadig på de gyldne korn :o)
Avatar billede rvm Nybegynder
19. juni 2002 - 12:47 #6
Prøv lige at sende det til mig. Måske sidder jeg inde med "guldkornene" *S*
rvejemad@sca.csc.com
Avatar billede rvm Nybegynder
21. juni 2002 - 10:24 #7
Desværre må jeg konstatere, at jeg ikke kan gøre det bedre, da Alternativknappen ikke kan grupperes i flere grupper i samme ark :-(

men...

Hvad med at lave en datavalideringsliste i stedet for alternativknapperne og så i celle A12 lave en hvisfunktion som f.eks. denne: =HVIS(B12 = "Afventer";1;HVIS(B12 = "Afklaret";2;3))

Datavalidering er er meget nem at kopiere ned igennem alle rækker. Dette gøre således:

Marker valideringen
Vælg Kopier
Marker allde de celler den skal kopiere stil
Vælg Indsæt Speciel / validering

Mvh

Richardt
Avatar billede bjarnek Nybegynder
21. juni 2002 - 17:28 #8
Trist !!!!!

Datavalideringsliste var også det jeg havde lavet, inden jeg skulle være >moderne<, men det smarte ved knapperne var jo "peg og klik" effekten ... valideringen kræver jo en indtastning, så alt andet en lige, er det jo lettere at indtaste 1 .. 2 .. eller 3 i celle A end "Afventer" / "Afklaret".

Du skal have 1000 tak for assistancen ... jeg skal nok støde på noget andet som ikke lige kan greje

Jeg lukker hermed spørgsmålet
Avatar billede rvm Nybegynder
22. juni 2002 - 22:53 #9
Ja - men har du ikke líge fået svaret - og så giver du pointene til dig selv - det er ikke god skik. Et svar er et svar - også selvom det er et Nej. Vi har jo brugt tid på at udforske forskellige metoder - f.eks. har jeg brugt over 1 time på at forsøge at omgå grupperingsproblemet via en makro og blackadder har sikkert også brugt noget tid, så... tsk tsk
Avatar billede bjarnek Nybegynder
23. juni 2002 - 22:21 #10
at jeg gjorde som jeg gjorde, skyltes at jeg før har fået på puklen for at give point til en, uden problemet blev løst, men vi fik vendt sagen lidt op og ned, ligesom her, og jeg mente det var på sin plads ... men fik af vide af en co-admin at der skulle være en løsning på spørgsmålet, før der skulle udløses point, hvis den holdning er ændret, hvad jeg ikke vil klage over, skal du da klart have de 60 point ..... du kan få dem ved svar på :
http://www.eksperten.dk/spm/228035

mvh
Bjarne