Avatar billede flth Nybegynder
07. august 2000 - 23:37 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

CRC fejl på internetforbindelsen

På arbejdet har vi en dårlig ISDN 64 opkobling.
Så prøvede jeg under programmet systemovervågning at tilføje de elementer, der ligger under Dial-up adapter, for at se hvordan internetforbindelse er.

Og der jeg kunne jeg se at der kom mange CRC errors og Overrun errors.
Jo længere tid man er på, jo flere fejl, efter en time, kan der være op til 150 fejl.

Hvad betyder de fejl. CRC - Overrun.
Har de nogen betydning for opkoblingen.
Hvad kommer de af.
Kan man få dem væk.
Avatar billede getalife Nybegynder
07. august 2000 - 23:43 #1
Det lyder som nogle pakkefejl...
altså fejl i de datapakker der bliver transmiteret igennem ISDN opkoblingen.
Der er ikke noget du kan gøre...
Selvom din ISDN linie skulle være støjfri... så er den det ikke helt.
Avatar billede getalife Nybegynder
07. august 2000 - 23:46 #2
Det kan også være din COM port.
Check at den står til 115200.
Fjern evt. Flowstyring og fjern dine FIFO-buffere.

/Getalife
Avatar billede z_master Nybegynder
08. august 2000 - 18:22 #3
Det behøver ikke kun at være computeren der er noget i vejen med.. Tjek om dit modem er i nærheden af andre \"elektriske felter\", som eks. skærm ledninger og sådan noget.. Og tjek også om dine kabler er i nærheden af sådanne felter..
Avatar billede flth Nybegynder
09. august 2000 - 01:00 #4
Com porten var sat til 115200.
Flowstyring var sat til hardware og ingen ændring, ved at fjerne den.

Der er ingen elektriske felter, men der er en lang forlænger ledning fra telefon stikket over til ISDN boksen for at nå computeren.

Men hvad betyder CRC. Er det fejl der kommer når der er støj på ledningen.

Avatar billede z_master Nybegynder
09. august 2000 - 10:28 #5
CRC fejl...Hmm..  Vidste du at hver gang du modtager en BYTE/BIT, så sender du et tjek tilbage for at se om du har modtaget den rigtigt?

Hvis de her finder ud af at pakken BYTE/BIT, ikke er modtaget ordentligt eller rigtigt, så kommer der en CRC fejl og modemmet prøver at få fat i den samme information igen. Dette medfører at den skal bruge 2-4 gange så lang tid om at hente det samme ned, som hvis den bare skulle gøre det en gang.

Som du selv kan regne ud, vil dette vise sig, som om din forbindelse er langsom, da du ikke bare kan komme videre..

Svar til dig:
Det kan faktisk godt være at det er fordi kablet er for langt...

Det kan tænktes at signalet bliver for svagt inden det når NT boksen og medfører at der gør information tabt under processen..

Mit forslag :
Prøv at sætte maskinen tættere på NTboksen, med en kortere telefon ledning og se om det hjælper. Man plejer at sige at når du skal forbinde et modem, så skal kablerne være så korte så muligt..
Avatar billede flth Nybegynder
10. august 2000 - 02:02 #6
Ja, så blev man lidt klogere, og problemet er nok den lange ledning, fra telefonstikket og til NTboksen. NTboksen står nemlig lige ved siden af maskinen og modemet.

Maskinen kan desværre ikke flyttes, så vi må nok leve med problemet indtil videre.

Jeg takker for hjælpen og deler pointene mellem jer.