Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2002 - 14:04 Der er 9 kommentarer

XP og IIS

Jeg skal køre en information server på Windows XP.
Har aldrig kørt server selv før - følger IIS med XP og hvordaninstallere man - jeg skal kører mit eget site - adressen er www.carstenkudsk.dk

Skal jeg have en fast internet IP adresse til min opkobling

Hvad kræves ellers ? der er noget med det DNS server - hvad er det ?
Avatar billede pilfinger Nybegynder
17. juni 2002 - 14:07 #1
du klikker på start/kontrolpanel/tilføj/fjern programmer kliker påtilføj/fjern windowskomponenter. ok markere iss. sætter din xpcd i og så skulle det være klar
Avatar billede gumm14 Nybegynder
17. juni 2002 - 14:07 #2
IIS følger kun med hvis det er PRO versinen du har.
Avatar billede gumm14 Nybegynder
17. juni 2002 - 14:08 #3
versinen = versionen
Avatar billede gumm14 Nybegynder
17. juni 2002 - 14:14 #4
Her kan du læse hvordan du installere IIS:
http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion2a.asp
Avatar billede asdl Praktikant
17. juni 2002 - 14:26 #5
Installer IIS kan hentes fra Microsoft.

DNS server kan du benytte http://www.gratisdns.dk benytter den selv til 5 domains, de har en god vejledning på deres hjemmeside.
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2002 - 14:27 #6
Hedder  den "windowskomponenter"  ? kan ikke finde den knap - hvad hedder den præcist ? hvad med opsætningen af serveren ? hvilke instillinger ?
Avatar billede asdl Praktikant
17. juni 2002 - 14:31 #7
Tilføj og fjern programmer / windowskomponenter /IIS
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2002 - 14:41 #8
hvad kræves udvoer dns og iis og ip adresse for at jeg kan hoste eget domæne ???
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2002 - 14:41 #9
hvad kræves udover dns og iis og ip adresse for at jeg kan hoste eget domæne ???