Avatar billede tuxi Nybegynder
07. august 2000 - 19:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Cron

Jeg ville vælge dette spørgsmål let for de personer der oprindeligt kender lidt til linux. Jeg har et program som jeg gerne ville sørger for kører hele tiden. Dvs. jeg godt ville have min cron til at teste/køre dette program hvert. 5. minut

Hvordan gøres dette ?
Avatar billede lbhansen Nybegynder
07. august 2000 - 22:05 #1
hvis du har redhat kan du bruge linuxconf til at starte ( jeg tror de hedder root services eller lign. ). Hvis du bruger 6.2 bliver du nødt til at bruge linuxconf fra consolen, da der er en fejl i interfacet til X11. Hvis du ikke bruger redhat vil følgende man sider være en fordel: cron crontab
Avatar billede victor44 Nybegynder
08. august 2000 - 00:08 #2
-*/5 * * * * <user> /program

Dette sættes ind i din crontab. - er for at der ikke laves en logentry hver 5. minut.
Avatar billede svindler Nybegynder
08. august 2000 - 09:45 #3
For en ordens skyld:
\"crontab -l\" for at liste din nuværende opsætning og \"crontab -e\" for at redigere i den.
Avatar billede tuxi Nybegynder
09. august 2000 - 19:13 #4
Ok.. jeg ville sige at jeg kunne bruge jer alles hjælp, men da jeg startede fra toppen af, hvor Ibhansen havde skrevet sit (da jeg også er bruger af RedHat 6.2) fik jeg faktisk programmet til at virke...tæmmelig simpelt faktisk :)

Mange tak Ibhansen....du får dermed tildelt dine 15 point!