Avatar billede riis7 Nybegynder
29. juni 1999 - 17:35 Der er 13 kommentarer

isdn

Hej med jer
Jeg er teledanmark kunde, har isdn-linie og lasat unique 1280 mi modem som kører uden problemer med 64000 bps. (driver: RFC 1662 PPP in HDLC) Jeg vil selvfølgelig gerne op på 128000 bps og skifter jeg driver til: RFC 1717 MP-PPP, så falder jeg af hele tiden ?
På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Riis7
Avatar billede davs Nybegynder
29. juni 1999 - 18:26 #1
Det har ikke noget med din driver at gøre.

TeleDanmark tillader IKKE bundling med Deres internet opkoblinger (medmindre man er erhvervskunde), mit råd er derfor skift til en anden udbyder. - Iøvrigt er Teledanmark også de dyreste.

Avatar billede sirius Nybegynder
29. juni 1999 - 19:11 #2
Med teleDK kan du godt køre 128 Kbit unden at vre ehvervskunde for det kan jeg og jeg er bare almindelig Opasia kunde !!!!!!
Avatar billede davs Nybegynder
29. juni 1999 - 19:19 #3
Ok, så er det lavet om, siden jeg var ISDN kunde ved Teledanmark. Jeg skiftede iøvrigt netop fordi jeg ikke kunne komme til at køre 128k, og så var der jo også lige prisen.
Avatar billede sirius Nybegynder
29. juni 1999 - 19:21 #4
Hmm priser er ok med favorit aftale for der bliver det billigt efter klokken 16
Avatar billede snowball Novice
29. juni 1999 - 22:33 #5
Riis7: Prøv at kigge på denne side:

http://www.inet.tele.dk/support/isdn128/lasat.shtml

Snowball
Avatar billede yggdrasil Nybegynder
29. juni 1999 - 23:55 #6
Jeg er også almindelig kunde hos Tele Danmark, og da jeg for det meste bruger begge ISDN-linier samtidigt, har jeg ingen problemer med at køre 128kbits.
Avatar billede riis7 Nybegynder
30. juni 1999 - 11:06 #7
Well, ovenstående kan jeg ikke rigtig bruge til noget. Jeg kan ikke skifte udbyder, og mener min opsætning er rigtig. Hvad med sirius. Du kører uden problemer, how ?
Avatar billede sirius Nybegynder
30. juni 1999 - 12:51 #8
Jeg har et DIVA T/A ISDN modem måske er det derfor !!!!
men prøv at opdatere dine drivere..
OG måske skal du installere et program til at "snakke" med dit modem det skulle jeg. Det lå på den cd der fulgte med modemet..
Avatar billede katzip Nybegynder
05. juli 1999 - 16:14 #9
betaler man ikke dobbelt takst for at være på med 2 linjer??
Avatar billede davs Nybegynder
05. juli 1999 - 16:36 #10
Til Katzip,
jo men til gengæld går det jo også dobbelt så stærkt.
Avatar billede snowball Novice
05. juli 1999 - 17:35 #11
Hvis du kan komme op på de 16kbps med begge linier åbne, er du enten heldig eller også skal man "tune" sit modem + port. Jeg er aldrig kommet op over 14kbs hos TD.

Snowball
Avatar billede riis7 Nybegynder
05. juli 1999 - 19:15 #12
Jeg har endnu ikke fået løst mit problem!
Avatar billede pnielsen Nybegynder
11. februar 2000 - 22:37 #13
Jeg har præcis samme problem som dig riis7. Jeg har åbnet en sag hos Lasat support, men de har ikke kunnet fortælle mig hvad løsningen er.
Jeg bruger Telia, og har prøvet med et andet isdn uden problemer.
Du høre fra mig, hvis vi får løst det
- Lad mig lige få et svar også, hvis du finder en løsning.. ok?