Avatar billede anders_ Nybegynder
16. juni 2002 - 13:48 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Password på shares

Hej hej. Når man fx vil ind på min com over lokalnettet med \\computernavn så spørger den ikke efter password, hvordan får man den til det?
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. juni 2002 - 14:04 #1
er brugeren oprettet kun med navn

Kontrolpanel>administration>ComputerAdministration>Lokale Brugere, her kan du sætte et eller flere kryds ved at dobbeltklikke på brugeren
Avatar billede anders_ Nybegynder
16. juni 2002 - 14:26 #2
Altså, det skal være sådan, at når en bruger på LAN skriver \\computernavn (to slashes, jeg ved ikke hvorfor experten kun skriver een), så kommer der en boks, hvor man skal skrive brugernavn+pass. Hvordan?
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. juni 2002 - 14:33 #3
jeg går ud fra at du mener at han skal logge på fra en kommandoprompt, prøver lige her
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. juni 2002 - 14:37 #4
jeg prøvede lige med dir \\lvk\c den kom heller ikke og bad om password
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. juni 2002 - 14:40 #5
prøv at slette brugeren og opret ham igen, denne gang med et password, sæt kryds der hvor der står at brugeren skal skifte PW ved næste logon
Avatar billede anders_ Nybegynder
16. juni 2002 - 14:44 #6
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej
Jeg trykkede forkert!
Avatar billede anders_ Nybegynder
16. juni 2002 - 14:44 #7
Du skulle ikke have haft de point.. Får jeg dem lige igen?
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. juni 2002 - 14:53 #8
oh, oh, jeg kan ikke oprette et spm., af en eller anden grund kan jeg ikke pege på den blå bjælke hvor man opretter et spm.
Avatar billede resten Nybegynder
16. juni 2002 - 19:12 #9
retaxes-> Jeg opretter et spørgsmål for dig så vi kan få fikset dette med din IE under eksperten.
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. juni 2002 - 20:06 #10
resten> nu har jeg afinstalleret IE 2 gange, fejlen er der stadigvæk!
Avatar billede resten Nybegynder
16. juni 2002 - 20:28 #11
Format c:
Avatar billede resten Nybegynder
16. juni 2002 - 20:28 #12
Og har du ikke flere pcer i huset så du kan prøve med din kones?
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. juni 2002 - 20:51 #13
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. juni 2002 - 20:51 #14
spm. oprettet på min kones pc ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. juni 2002 - 20:52 #15
men mit problem er stadig ikke løst ;o(
Avatar billede anders_ Nybegynder
18. juni 2002 - 09:59 #16
Retaxes>> Sikkert fordi du har zonealarm installeret! Den tror, at bjælken er en reklame
Avatar billede retaxes Nybegynder
18. juni 2002 - 10:24 #17
anders>> jeg har prøvet at fjerne alle programmer der kan blokere, installeret en ny IE, udført en Repair.
Jeg har fået en mail fra Admin og han håber at fejlen forsvinder når den nye Eksperten kommer op og køre.