Avatar billede mvk Nybegynder
16. juni 2002 - 12:17 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Input fra table til access database

nu prøver jeg at smide en record ind i en database på denne side:
http://www.fzy.dk/input1.asp
men jeg får bare en fejl som ikke giver nogen mening ?
pls help
Avatar billede mvk Nybegynder
16. juni 2002 - 12:18 #1
på denne side hvor jeg kun indsætter i 1 felt i en tabel virker det:
http://www.fzy.dk/input2.asp
Avatar billede mightypalm Nybegynder
16. juni 2002 - 12:23 #2
hvis vi skal have en chance for at hjælpe skal vi lige have et kig på din kode!
Kontakt mig på icq# 138242980 så skal jeg nok kigge på det!
Avatar billede kimiwan Nybegynder
16. juni 2002 - 12:52 #3
Du er nødt til at give os din kode før og efter den linje, der er fejl i.

Lad være med at gå i enerum på icq - formålet med det forum her er jo netop at alle kan se og lære af hinandens problemer!!  Hvis I går på icq nu, vil andre heller ikke have mulighed for at svare.
Avatar billede mightypalm Nybegynder
16. juni 2002 - 13:07 #4
skal vist lige nævnes at siden er lavet i dreamweaver, så den er ikke helt overskuligt bygget op..
Avatar billede mvk Nybegynder
16. juni 2002 - 14:07 #5
okay - sådan er formen bygget op:
som sagt lavet med dreamweaver mx og en access database

<form action="<%=MM_editAction%>" method="POST" name="inputform" id="inputform">
  <table width="75%" border="0">
    <tr class="links">
      <td>Title</td>
      <td>Origin</td>
      <td>Genre</td>
      <td>Release Date</td>
      <td>Release Group</td>
      <td>Gamespot</td>
      <td>Publisher</td>
      <td>CD's</td>
    </tr>
    <tr>
      <td> <input name="Title" type="text" id="Title"></td>
      <td> <select name="Origin" size="1" id="Origin">
          <%
while (!origin.EOF) {
%>
          <option value="<%=(origin.Fields.Item("Origin").Value)%>"><%=(origin.Fields.Item("Origin").Value)%></option>
          <%
  origin.MoveNext();
}
if (origin.CursorType > 0) {
  if (!origin.BOF) origin.MoveFirst();
} else {
  origin.Requery();
}
%>
        </select></td>
      <td> <select name="Genre" size="1" id="Genre">
          <%
while (!genre.EOF) {
%>
          <option value="<%=(genre.Fields.Item("Genre").Value)%>"><%=(genre.Fields.Item("Genre").Value)%></option>
          <%
  genre.MoveNext();
}
if (genre.CursorType > 0) {
  if (!genre.BOF) genre.MoveFirst();
} else {
  genre.Requery();
}
%>
        </select></td>
      <td> <input name="ReleaseDate" type="text" id="ReleaseDate" size="14"></td>
      <td> <select name="ReleaseGroup" size="1" id="ReleaseGroup">
          <%
while (!releasegroup.EOF) {
%>
          <option value="<%=(releasegroup.Fields.Item("ReleaseGroup").Value)%>"><%=(releasegroup.Fields.Item("ReleaseGroup").Value)%></option>
          <%
  releasegroup.MoveNext();
}
if (releasegroup.CursorType > 0) {
  if (!releasegroup.BOF) releasegroup.MoveFirst();
} else {
  releasegroup.Requery();
}
%>
        </select></td>
      <td> <input name="Gamespot" type="text" id="Gamespot" size="12"></td>
      <td> <select name="Publisher" size="1" id="Publisher">
          <%
while (!publisher.EOF) {
%>
          <option value="<%=(publisher.Fields.Item("Publisher").Value)%>"><%=(publisher.Fields.Item("Publisher").Value)%></option>
          <%
  publisher.MoveNext();
}
if (publisher.CursorType > 0) {
  if (!publisher.BOF) publisher.MoveFirst();
} else {
  publisher.Requery();
}
%>
        </select></td>
      <td> <input name="CD's" type="text" id="CD's" size="5"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td> <input type="submit" name="Submit" value="Insert Record"></td>
      <td>&nbsp;</td>
    </tr>
    <tr>
      <td>&nbsp;</td>
    </tr>
    <tr>
      <td>&nbsp;</td>
    </tr>
  </table>
  <input type="hidden" name="MM_insert" value="inputform">
</form>
Avatar billede mvk Nybegynder
16. juni 2002 - 14:55 #6
prøv og check http://www.fzy.dk/input5.asp
den virker -
jeg har fundet ud af at den går fejl når jeg prøver at få "CD's" med ???
Avatar billede mvk Nybegynder
16. juni 2002 - 15:23 #7
så virker det sku...
den meldte fejl når jeg prøvede at inkludere CD's
fordi jeg i databasen havde skrevet CD's - den kan åbenbart ikke æde tegnet "'"
Avatar billede mvk Nybegynder
16. juni 2002 - 15:29 #8
det var så den fejl - men jeg har også problemer med at slette - men det er et andet ? - jeg har også oprettet det :)