Avatar billede dennism Nybegynder
15. juni 2002 - 18:18 Der er 39 kommentarer og
2 løsninger

CS-Server...

Hey CS-Eksperten...

Hvilke programmer skal man bruge for at lave en CS-server!
Mig og nogle venner har nemlig planlagt at vi skal spille over nettet her iaften!

Serveren skal fungere som f.eks. boomtown.net...

Og hvordan laver man sådan at mine venner kan joine serveren fra min HP?

(evt. flere spørgsmål dukker op under vejs!)
Avatar billede dennism Nybegynder
15. juni 2002 - 18:19 #1
Sig lige til hvis ikke i forstår hvad jeg mener!
Avatar billede initializing Nybegynder
15. juni 2002 - 18:42 #2
Vil gerne være med til at spille hvis i ikke har noget imod det :)
Avatar billede initializing Nybegynder
15. juni 2002 - 18:42 #3
Skal serveren være anti-cheat sikret osv.?
Avatar billede initializing Nybegynder
15. juni 2002 - 18:43 #4
Først hent AdminMod og installér det:
http://www.adminmod.org/downloads/halflife-admin.zip

Så kan du styre serveren osv.
Avatar billede initializing Nybegynder
15. juni 2002 - 18:44 #5
Svar
Avatar billede eflow Nybegynder
15. juni 2002 - 19:07 #6
du smider lige en besked her hvis jeg skal komme og tæske jer alle ? *lol*

du inst cs server edit, og admin mod .... så er du vidst godt kørende ...

få dine venner til at downloade den her fil:
http://www.stivan.dk/hlprotocol/HLProt31.zip (har lige lånt et link fra stivan, TAK!)
i dit link skriver du så f.eks:
<a href="halflife:server_ip/host:server_port">Join</a>
Avatar billede zob Nybegynder
15. juni 2002 - 19:09 #7
Hva er din IP dennism måske kommer jeg :o)
Avatar billede dennism Nybegynder
15. juni 2002 - 19:10 #8
CS cerver edit?
Hvad er det?

Hvor kan jeg hente det anti-cheat system?

Kan ham serveren også spille med?
Avatar billede dennism Nybegynder
15. juni 2002 - 19:12 #9
Desværre CS-nørder...
Vi vil gerne spille alene :)

Men vi kunne måske arrengere DM i eksperten-counter!? :)
Avatar billede zob Nybegynder
15. juni 2002 - 19:13 #10
SÅ ville jeg HELT klart vinde.... ingen tvivl!
Avatar billede dennism Nybegynder
15. juni 2002 - 19:13 #11
eflow >>

Hvis man kigger inde på www.gamereactor.net, så er deres link til serveren:

halflife: 213.150.41.66:27001  cstrike

Hvorfor skriver de 'cstrike' til sidst, og er det nødvendigt?
Avatar billede dennism Nybegynder
15. juni 2002 - 19:14 #12
zob >>

Mon dog... Hvad heder du på boomtown.net (vil lige tjekke din score!)?
Avatar billede zob Nybegynder
15. juni 2002 - 19:17 #13
Spiller ikke på Boom town... ;)
på jubii men har ikke noget fast Nick

du kan se min Score på to ssec finder det lige ;)

http://62.79.41.31/player_I1pvQnxQYXYhdVo.html
det er over en SKIDE go' Net-Café i Roskilde så... :o)
Avatar billede dennism Nybegynder
15. juni 2002 - 19:26 #14
Hvad er CS cerver edit, og hvor kan jeg hente det?

Hvordan installere og bruger jeg admin mod?

Hvor kan jeg hente det anti-cheat system?

Kan serveren også spille med i spillet?
Avatar billede eflow Nybegynder
15. juni 2002 - 19:36 #15
undskyld, formulerede mig ikke helt klart, jeg mneer counter-.strike server edition .... kan hentes her:
http://www.counter-strike.net/linux_full.html
men når jeg tænker cs server tænker jeg self linux, hvis det er windows starter du bare en dedicated cs server .... med admin mod .... du kan se mere om cs server på: http://server.counter-strike.net
Avatar billede dennism Nybegynder
15. juni 2002 - 19:53 #16
Hvad er en dedicated cs server?

Hvor kan jeg hente det anti-cheat system?

Hvor kan jeg hente det anti-cheat system, og hvordan skal det installeres?

Kan serveren også spille med i spillet?
Avatar billede dennism Nybegynder
15. juni 2002 - 19:54 #17
Det er iøvrigt en Windowsserver jeg ønsker at sætte op...
Avatar billede eflow Nybegynder
15. juni 2002 - 20:36 #18
hvis du skal spille med går du bare ind i dit cs som normalt og vælger create server, og vælger bane osv.....

hvis du ikke behøver at spille med så gør du det samme som før, du skal dog inde i create server krydse "dedicated server" af ... så trykker du bare ok cs lukkes nu ned men der åbner et lille vindue som virker som konsollen i dit normale cs ...
Avatar billede webdesigner Praktikant
15. juni 2002 - 20:50 #19
www.HLgurad.com her kan du henta anti cheat... du skal lige registere dig først...
du kan dr ud over hente en gratid DServer af HL som kan bruges til D-CS-server
Avatar billede dennism Nybegynder
15. juni 2002 - 20:58 #20
HVordan installere jeg det HLadmin?

eflow >>

Hvis jeg henter 'hlserver4108.exe' (111MB), vil det så overskrive mit nuværende CS1.5, eller skal de ligge i en mappe ved siden af?

webdesigner >>

Hvad er D-CS-server?
Avatar billede dennism Nybegynder
15. juni 2002 - 20:59 #21
webdesigner >>

http://www.hlgurad.com/ findes ikke... Hvorfor?
Avatar billede darkwolfie Nybegynder
15. juni 2002 - 21:17 #22
Jeg tror det letteste hvis du bare vil spille med nogle venner, er at sætte en "listen-server" op... serveren spiller med og det er rimlig let.
Du skal bare bruge din ip (som kan ses på www.myip.dk) som du så giver dine venner som xxx.xxx.xxx.xxx:27015 .
så skal de bare skrive "  connect xxx.xxx.xxx.xxx:27015  "(jeg er ikke sikker på *:27015 men det er det normalt. serveren har ikke alt muligt avanceret men du vil vel gerne spille i aften ik? (og det er jo "venner")
glemte jeg at sige hvordan et listen server laves? k start cs > play cs> internet games> create server> (vælg instillinger)> create> SPIL!!!
Avatar billede dennism Nybegynder
15. juni 2002 - 22:15 #23
Ja... Vi spillede over Boomtown iaften...

Men jeg vil altså stadig gerne have svar på disse spøgsmål (skal i have flere point for at svare, eller hvad):

Hvordan installere og bruger jeg HLadmin?

Hvorfor virker http://www.hlgurad.com/ ikke, som webdesigner sagde?

Hvis jeg henter 'hlserver4108.exe' (111MB), vil det så overskrive mit nuværende CS1.5, eller skal de ligge i en mappe ved siden af?
Avatar billede dennism Nybegynder
15. juni 2002 - 22:27 #24
Nu har jeg installeret HLserver her:

M:\Spil\Half-Life\HLServer

Hvad så?
Avatar billede eflow Nybegynder
15. juni 2002 - 22:35 #25
darkwolfie>> hvorfor skriver du et svar jeg allerede har skrevet ?
Avatar billede dennism Nybegynder
15. juni 2002 - 22:42 #26
Eflow >>

Kan du svare på min spørgsmål?
Jeg synes ikke rigtigt at i svarer tilbage!
Avatar billede eflow Nybegynder
15. juni 2002 - 22:44 #27
hmm, skal have mere info, skal man kunne spille på serveren eller ej ?
Avatar billede eflow Nybegynder
15. juni 2002 - 22:48 #28
og hvis der ligger/lå cs på serveren i for vejen skal du ikke bruge den server install, skrev også tidligere end fremgangs måde...men kig på:
http://server.counter-strike.net

og du kan ikke finde http://www.hlgurad.com/ , det er klart den hedder:
http://www.hlguard.com/
Avatar billede dennism Nybegynder
15. juni 2002 - 22:56 #29
Det skal både være muligt at spille med på server, og ikke at spille med...

Hvordan installere og bruger jeg HLadmin?
Avatar billede dennism Nybegynder
15. juni 2002 - 22:57 #30
Hvilken fil skal jeg hente her:

http://www.unitedadmins.com/Downloads.aspx
Avatar billede eflow Nybegynder
16. juni 2002 - 10:53 #31
http://www.unitedadmins.com/Downloads.aspx <--- du vælger bare hl guard, men hvad mener du med du både skal have mulighed for at spille med og ikke ?
Avatar billede dennism Nybegynder
16. juni 2002 - 11:26 #32
Du spurgte: "hmm, skal have mere info, skal man kunne spille på serveren eller ej ?"...

Jeg svarer: "Det skal måde være mulighed for at spille på serveren, og ikke at spille på serveren..."
Avatar billede dennism Nybegynder
16. juni 2002 - 11:34 #33
Kan jeg ikke godt få en svar:

Hvordan installere og bruger jeg HLadmin?
Avatar billede eflow Nybegynder
16. juni 2002 - 11:38 #34
du kan ikke lave en server hvor du kan det hele, du kan lave 1 server hvor du kan spille med, som jeg også har beskrevet før, eller du kan lave en server du ikke kan spille med på, som jeg også har beskrevet ...

jeg aner ikke hvordan du installere det ... jeg har ikke rodet med det før ....men der må være en readme fil...så RTFM!!!
Avatar billede dennism Nybegynder
24. juni 2002 - 11:18 #35
Hvorfor kommer denne fejl når jeg forsøger at starte en server:

http://www.demaweb.dk/hl.jpg
Avatar billede dennism Nybegynder
24. juni 2002 - 17:46 #36
På linie 87-89 i server.cfg står der følgende:

// This file specifies which script plugins get loaded.
// It should be relative from the <mod> directory
admin_plugin_file "plugin.ini"

Og på linie 225-228 står der følgende:

// NOTE: If you have "admin_plugin_file" set above, this CVAR is ignored.
// Define the path to the script file here, if you don't want
// to use the plugin system.
script_file "cstrike/dlls/admin.amx"

Hvad skal jeg ændre i disse linier før det virker?

Skriv også igen, hvis i ikke kan hjælpe!
Avatar billede dennism Nybegynder
25. juni 2002 - 19:59 #37
.lukker
Avatar billede dennism Nybegynder
25. juni 2002 - 20:00 #38
Avatar billede dennism Nybegynder
26. juni 2002 - 10:16 #39
Avatar billede deadlydoom Nybegynder
22. september 2003 - 09:50 #40
Er der nogle der spiller på eplanet
Avatar billede deadlydoom Nybegynder
22. september 2003 - 09:51 #41
-=*Soul-Slayer*=- er mit navn