Avatar billede z-i-g-m-a Nybegynder
15. juni 2002 - 14:20 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

harddisk problemer

jeg har et problem med min hdisk det er som om at den ikke kan skrive til hdisken... og den kan derved heller ikke boot´e fra den... det er en 3mdr. gammel IBM Dekstar 75 GXP!!! og det ville være surt hvis alt mit data skulle gå tabt....... er der ikke noget jeg kan gøre???? såfremt hvad??
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. juni 2002 - 14:35 #1
boot på win98 bootdisk - skriv fdisk /mbr

Det laver en ny bootrecord så du kan boote på harddisken
Avatar billede z-i-g-m-a Nybegynder
15. juni 2002 - 14:39 #2
Jeg glemte lige at skrive jeg kører med win Xp pro

skal jeg stadig prøve med win 98 boot diskk???
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. juni 2002 - 14:40 #3
ja
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. juni 2002 - 14:41 #4
eller at andet - det kommer om lidt 2 sek...
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. juni 2002 - 14:41 #5
Boot på winXP cd-rom - vælg repair - manual repair - log på din winnt installation (typisk 1) - skriv dit admin-password - skriv så "bootcfg /rebuild" (uden "") - Sig ja til at tilføje den til boot.ini - nu spørger denn efter load identifier, dette er navnet som kommer til at stå i boot.ini - næste punkt kan jeg ikke huske men skriv bare 1 så virker det :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. juni 2002 - 14:42 #6
prøv det med at boote på cd-rom først :)
Avatar billede z-i-g-m-a Nybegynder
15. juni 2002 - 18:00 #7
det virker desværre ikke....  andre forslag???
jeg håber ikke jeg bliver nødt til at skifte min hdisk ud.....
Avatar billede bager69 Nybegynder
15. juni 2002 - 23:56 #8
prøv at hente drive fitnes testen fra http://www.storage.ibm.com/hdd/support/download.htm
det har redet 2 af mine ibm GXP hder .
køb en maxtor næste gang.
he he
Avatar billede 4u2x Nybegynder
16. juni 2002 - 00:01 #9
du kan tage din Windows Xp CD frem, sæt den i, og vent til du får installations-menuen frem, og tryk "R" for at reparere, derefter skal du skrive dit administrator password... og så skriver du "help" hvor der så skulle komme en lang liste med commands... du vælger så den som hedder noget med "mbr" og den med "boot" og et eller andet.... har selv prøvet det nemlig
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. juni 2002 - 12:36 #10
jeg tror 4u2x snakker om kommandoen Fixboot
Avatar billede 4u2x Nybegynder
16. juni 2002 - 13:27 #11
jep
Avatar billede z-i-g-m-a Nybegynder
16. juni 2002 - 17:43 #12
hvis jeg bruger fitnes testen......  slipper jeg så for at mine data går tabt????
Avatar billede bager69 Nybegynder
16. juni 2002 - 18:03 #13
ja !!
testen larmer men tag dig ikke af det .
den virker !!!
Avatar billede bager69 Nybegynder
19. juni 2002 - 13:07 #14
hvad så har du prøvet testen !!
Avatar billede z-i-g-m-a Nybegynder
22. juni 2002 - 16:27 #15
ja... men det hjalp ikke heller ikke fitness formateringen........
nogle forslag til en god hdisk til ca. 1.000kr???
Avatar billede z-i-g-m-a Nybegynder
03. marts 2004 - 22:06 #16
svar