Avatar billede ida Nybegynder
06. august 2000 - 20:51 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

tidsbestilling

Er der nogen der kan hjælpe mig med at lave en tidbestilling hvor de kan bestille tid.
den skal indeholle:
navn - adr - by - post/nr - tlf - email -
dag - dato - år - klokken & behanlingsform
Avatar billede olebole Juniormester
06. august 2000 - 21:55 #1
<ole>
Hvor skal disse info ende - og hvordan?
/Vh
</bole>
Avatar billede ida Nybegynder
06. august 2000 - 22:36 #2
Den skulle ende med en e-mail til mig for jeg tror ikke det kan lagesiggøre at man kan bestille en tid og så få bekraftet straks at den tid man har er ok
Avatar billede gonzzo Nybegynder
06. august 2000 - 23:12 #3
hmm jooo det kan det nu nok godt....

du skriver :
navn - adr - by - post/nr - tlf - email -
dag - dato - år - klokken & behanlingsform

Behandlingsform, på bestillingssiden, kan man velk se hvilken behandlingsformer der er at vælge i mellem, hvis du så i det system
du får lavet indskriver hvor lang tid hver behandlings typpe vare, og hvor når på dagen du starter og slutter (8-16) hvis så en kunde vil \"bukke\" en tid eks. kl 15 til en behandling som eks. tager 1 1/2 time så får vedkommende at vide med det samme at behandlinger ikke kan gennemføres på valgt tidspungt men hvor i mod hvis vedkommende vælger kl. 14 og \"kalenderen er tom mellem 14-16 så bukkes tiden med det samme, og du får så en mail hvor du så kan se de oplysninger du nu ønsker at få med i mailen...

mennnn der er en ting du skal være lidt opmærksom på, hvis du vælger at få direkte bukning på nettet, det er jo så som i ovennævnte eksempel så kun 1/2 time til kl. er 16 (forudsat at du lukker/stopper på dette tidspungt), og det er jo ikke sikkert at du har nogle behandlinger der kun tager 1/2 time, dvs. at du kan risikere at få en del huller.
Avatar billede olebole Juniormester
06. august 2000 - 23:21 #4
<ole>
Princippet i en sådan form, kan du se her:

<html>
<head>
<script language=\"javascript\">
<!--
function myCheck() {
    which = document.myForm;
    if (which.navn.value == \"\") {
        alert(\'Husk at skrive dit navn.\');
        which.navn.focus();
        return false;
    } else if (which.adresse.value == \"\") {
        alert(\'Husk at skrive din adresse.\');
        which.adresse.select();
        which.adresse.focus();
        return false;
    } else if (which.mail.value == \"\") {
        alert(\'Husk at skrive din email.\');
        which.mail.focus();
        return false;
    } else {
        return true;
    }
//-->
</script>
</head>
<body>

<form action=\"mailto:dinEgen@mail.dk?subject=Bestilling\" name=\"myForm\" method=\"post\" enctype=\"text/plain\" onsubmit=\"return myCheck();\">
    Dit navn:<br><input type=\"text\" name=\"navn\"><br>
    Din adresse:<br><textarea name=\"adresse\" rows=\"4\" cols=\"50\"></textarea><br>
    Dit email:<br><input type=\"text\" name=\"mail\">&nbsp;&nbsp;
    <input type=\"submit\" value=\" SEND \">

</form>

</body>
</html>

/Vh
</bole>
Avatar billede ida Nybegynder
06. august 2000 - 23:24 #5
det vil jeg jo få aligevel. det er mening at når
telefonen ringer og folk bestiller tid ved mig så
skal kunne gå ind og se om den tid er ledig og skrive dem ind i den
ps er det noget du kan hjælpe mig med??
Avatar billede ida Nybegynder
06. august 2000 - 23:29 #6
svar til olebole

Ikke helt der mangler både
dag - dato - år - klokken & behanlingsform
Avatar billede olebole Juniormester
06. august 2000 - 23:48 #7
Det er rigtigt...og den skifter heller ikke din ble...! ;o)

Hvad tror du, det er?...et webbureau? Du får fremgangsmåden - lige til at kopiere og lave ekstra felter med. Den skal jo også designes osv - men det forventer du måske også svareren skal gøre for dig?

Kom nu, Putte - armene ud fra kroppen og igang! Vi laver jo ikke nøglefærdige løsninger til dig.  ;o))
/Vh
Avatar billede olebole Juniormester
06. august 2000 - 23:53 #8
Er det bare sådan, at du kunne bruge svaret, men ikke vil give points for det - siden du selv svarer, uden at have fået andet brugbart?
Avatar billede ida Nybegynder
07. august 2000 - 00:04 #9
nejmen jeg er ny bruger
Avatar billede olebole Juniormester
07. august 2000 - 00:13 #10
Hmmm...knap en måned \'nyere\' end jeg ;o)

Jaja da, lad gå for denne gang. Prøv at se på det script, jeg skrev ovenfor - leg lidt med det og se så, om du ikke kan udvide det med de ekstra felter.

Go for it!  :o))
/Vh