Avatar billede bech Nybegynder
06. august 2000 - 18:41 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

W2K Boot

Indtil for få dage siden havde jeg ingen problemer med at starte maskinen op efter den havde været slukket ned. Det har jeg nu. Windows (DK version) kommer så langt at det ser ud til at den er klar til at gennemføre logon (dvs. lige efter \"windows starter\" baren er fyldt helt ud), men fryser så med en sort skærm, og jeg er nødt til at trykke på reset knappen, hvorefter der genstartes og jeg kommer helt ind. Er der nogen der kender en løsning på den.
Konfig.: 256 MB 100MHz SDRam, Pentium III 600EB, 20 GB IBM HD, Creative GeForce 32MB, Eicon DIVA intern.

/Rune
Avatar billede teknik Juniormester
06. august 2000 - 20:41 #1
Mystisk problem....
Prøv en istallation \"oveni\".
Det burde fjerne problemet hvis det er software relateret..
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2000 - 23:46 #2
Har du kun windows2000 DK på PC\'eren eller har du også windows98. Er de evt. installeret på samme drev, eller har du hvis tifældet med 2 styresystemer , har de så hver deres partition. Er det lige efter en installation eller har du kørt med den pågældende installation i nogen tid.

Hvis din instalation ikke er ny, så kunne noget tyde på Virusangreb. Har du virusscanner på din maskine?

Hvis du har 2 stystemer på samme partition, så kan der gået kuk i driverne mellem systemerne. Har du tjekket diverse logfiler for at se hvad der sker?
Avatar billede bech Nybegynder
07. august 2000 - 13:13 #3
Jeg glemte at skrive at jeg bruger ASUS P3C 2000 bundkort (opdateret i går) og har også i forbindelse hermed geninstalleret Windows 2000 DK efter en genformatering til NTFS og har iøvrigt ikke andre partitioner. Logfilen systemlog viser kun \"Microsoft (R) Windows 2000 (R) 5.0 2195  Uniprocessor Free.\" samt \"Tjenesten Event Log blev startet.\" så det ser ud til at der ikke registreres noget i loggen før man faktisk kommer helt ind (anden gang)...
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2000 - 14:37 #4
Hva med at gå tilbage til gammel opdatering? (bios?)
Avatar billede bech Nybegynder
07. august 2000 - 19:00 #5
Problemet opstod imens jeg stadig brugte den (gamle bios)... Jeg tror på en eller anden måde det har noget med grafikkortet at gøre, er det helt utænkeligt. Det kører nemlig normalt hvis man vælger fejlsikret tilstand (vga).
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2000 - 23:30 #6
Det fjerner ikke altid problemet ved geninstallation af windows 2000. Jeg har af og til haft brokker med min windows 2000, hvor geninstallation ikke hjalp. Der skete ingen rep. så alternativet var formatering også geninstallation. Det hjalp. Jeg har geninstalleret med formatering gennemgående e gang om måneden, men denne gang har jeg åbenbart været heldig, for windows 2000 har kørt siden den 14 juni 2000.
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2000 - 23:35 #7
Hvorfor NTFS? Det er den rigtige driver du har brugt til grafikkortet, nu du siger den køre ok i VGA. I VGA mode bruger du jo ikke den avanceret del i grafikkortet.
Avatar billede martens Guru
13. august 2000 - 14:35 #8
Benytter du ASUS P3C 2000 ???

Alene det at du skriver A S U S er nok til at få klokkerne til at ringe hos mig..
Jeg kender særdeles godt til dette problem med den sorte skærm samt ikke at kunne komme ind, efter boot..
Det er din driver til grafikkortet den er gal med,- Problemet har været kendt længe (siden efteråret 99).
Det er heldigvis gået således at jeg har holdt meget øje med newsgroups m.m. vedr. dette.
hos blandt nVidia har de været holdt til ilden, da det kom frem at nVidia-kort i ASUS-bundkort havde en \"del\" problemer !

At dit kort er et Creative GeForce gør INGEN forskel (der står nVidia på chipsettet)

Jeg kan sende dig en driver (4.76 mb) alt inkluderet, hvis du vil prøve den driver jeg benytter på mit nVidia RIVA TNT 2 Ultra kort.
Desuden kan jeg sende en detaljeret vejledning i ændring af drivere i VGA-mode,- Det er  nemlig ikke så let at gå til, da mange af genvejstasterne OVERHOVEDET ikke virker :o)
Og musesupport er ikke altid let at opnå i denne \"fantastiske\" opløsning..

mvh martens
Avatar billede martens Guru
13. august 2000 - 14:50 #9
lige et ALTERNATIVT link !

tp://ftp.europe.creative.com/pub/creative/drivers/3db/tntaw2k.exe

Ja der står tntaw2k.exe men virker også på GeForce

mvh martens
Avatar billede martens Guru
13. august 2000 - 14:51 #10
Avatar billede bech Nybegynder
13. august 2000 - 19:44 #11
Det vil jeg prøve på et tidspkt. men jeg har pt. lånt et alm. agp grafikkort fra forhandleren og det virker perfekt .. så en dag her i ugen der kommer vil jeg da lige give det en chance mere!
Avatar billede martens Guru
13. august 2000 - 19:48 #12
Takker for point !

Bliver der problemer så er det bare at responde her igen

mvh martens
Avatar billede bech Nybegynder
19. august 2000 - 21:30 #13
Hejsa Martens, det har ikke hjulpet dit råd desværre. Desuden har ASUS selv et rå med at prøve nogle jumpers men det løser heller ikke problemet. Så da jeg ikke rigtig har noget at bruge alle de der GeForce 3D kræfter til noget vil jeg prøve om jeg kan sælge kortet og få fingrene i et Matrox G400, der jo også har en certificeret driver til W2K.
/RB