Avatar billede ows51 Nybegynder
14. juni 2002 - 22:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Højttalertilslutning

Min kollega har flg. problem:
Han har win.98, og har nu efter installation af office 2000 mistet sin højttalerlyd. Hvordan får han den koblet på igen ?. Ledningstilslutningen er der ikke ændret på. Men hvordan "Tænder" han for sine højttalere"
Avatar billede riversen Nybegynder
14. juni 2002 - 22:44 #1
Lyder meget ulogisk at Office 2000 skulle kunne ødelægge noget med lyden? Sikker på at lydkort eller højtalere ikke er gået istykker...tjek evt. enhedshåndtering om der er et gult udråbstegn ud for lydkortet.
Avatar billede frosig Nybegynder
14. juni 2002 - 22:46 #2
I højre nederste hjørne ved uret, plejer der at være en gul højtaler. Er der et rødt kryds over den?

Prøv at dobbeltklikke på højtalen og tjek om nogle af lydkanalerne er slået fra eller skruet ned.

Hvis der ikke er en højtaler, så kan du i kontrolpanelet finde multimedia, hvor du kan se, om lydkortet er valgt til afspilning af lyd. Hvis det ikke er det, så kan det virke somom, at der er sket noget med driveren. Prøv evt. at installere lydkortet igen
Avatar billede perj Nybegynder
14. juni 2002 - 22:53 #3
Som frosig siger: Vælg >Kontrolpanel > Multimedier. Sæt fluemærke i "Vis lyd på proceslinien. Herefter skulle du kunne se højttaleren nederst i højre hjørne på proceslinien.
Avatar billede ows51 Nybegynder
14. juni 2002 - 23:36 #4
Til Frosig:
Hvordan installerer man lydkortet igen ?
Avatar billede halifax Nybegynder
15. juni 2002 - 00:54 #5
Hvis alt ovenstående er undersøgt/afprøvet uden held, og I vil have geninstalleret lydkortet, er det første at sikre sig, at I ved hvor driver til lydkortet ligger: på harddisken, på en diskette/cd-rom, eller der kan måske bruges en driver fra Win98 cd-rom'en.

Afinstaller først lydkortet sådan. Gå i Enhedshåndtering, udvid +tegn ud for Enheder til lyd, video og spil, markèr lydkortet og klik på Fjern og OK til fjern. Luk Windows ned og start op igen. Win vil nu finde ny hardware (lydkortet) og beder om driver, som I installerer fra den placering, hvor driveren er jfr. ovenfor.
Avatar billede sunkist Nybegynder
15. juni 2002 - 01:26 #6
Hvis han har winamp, så check lige den osse, for hvis der er skruet ned på den, så kommer der igen lyd. Det har jeg ihverfælle været ude for.
Avatar billede php_teddy Nybegynder
18. juni 2002 - 22:18 #7
For at installer lydkortet igen skal du Vælg >Kontrolpanel >system > Multimedier/Plug and play  > Vælger dit lydkort og trykker fjen. Der efter Vælg >Kontrolpanel > tilføj hardware .... så installer den selv..

Mvh
Php_Teddy
Avatar billede halifax Nybegynder
18. juni 2002 - 22:41 #8
php_teddy - det passer nu ikke helt. Spm. er oprettet under kategori Win95/98 og så må vi gå ud fra 95/98 bruges som OS. Her findes lydkort under Enheder til lyd, video og spil (som jeg også har anvist oven for.)