Avatar billede nil.dk Nybegynder
14. juni 2002 - 20:50 Der er 43 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor kan jeg ikke ses?

Jeg vil gerne bruge min ADSL-linje til at køre min egen personlige webserver. Bare til at vise ting for kunder osv. Jeg kører Win2000 Prof. og bruger IIS 5.

http://www.myip.dk kan jeg se at min udvendige IP-adresse er: 80.63.176.182 - kan I se noget på den?

Jeg har en ProAccess ADSL fra TDC og den skulle tillade at bruge port 80.
Avatar billede eagleeye Praktikant
14. juni 2002 - 20:53 #1
http://www.63.176.182.dk/  er noget men ingen web-side. Jeg har en ADSL router fra CyberCity og der skal man lave et NAT entry som router port 80 fra Routeren hen til den PC som køre web-serveren.
Avatar billede the-fims Nybegynder
14. juni 2002 - 20:53 #2
brug dog apache
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
14. juni 2002 - 20:55 #3
the fims > du blir anmeldt hvis du spammer!

eagleeye > hvor får du http://www.63.176.182.dk/  fra???
adressen der skal prøves på er http://80.63.176.182
og nej, der er heller ikke noget:(
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
14. juni 2002 - 20:56 #4
nil.dk > kan du se noget på http://localhost ?
Avatar billede eagleeye Praktikant
14. juni 2002 - 20:57 #5
æh ja .. jeg har vist klippet lidt forket... men jeg får:

The page cannot be displayed
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
14. juni 2002 - 21:00 #6
ja jeg har ikke engang fået en fejl endnu - den står stadig og venter.. men der sker vist intet.
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. juni 2002 - 21:09 #7
Jeg kan tage fejl (det er faktisk sket ;-)) men de fleste isp tildeler en ip adresse til din router, samt levere routeren med en fast opsætning af interne ipadresser, en ip til din pc, en ip til din mailserver og en ip til din webserver. Hvis du har sat din webserver op med den forkerte interne ip adresse vil den ikke kunne ses udefra. Herudover skal du selvfølgeligt have registreret et domainenavn, samt sat noget dsn op så den peger ind på din ip.

Ovenstående er som jeg selv har det hos tdc, håber at det kan hjælpe dig videre

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
http://www.fotx.net/bufferzone
Avatar billede nil.dk Nybegynder
14. juni 2002 - 21:10 #8
eagleeye >> Jeg forstår ikke hvad du mener

the-fims >> Om jeg bruger IIS eller Apache kan være lige meget i denne forbindelse, det er samme linje de skal us over.

metal_hansen >> Lidt pinligt, jeg havde glemt at starte webserveren op.. vil I lige prøve igen? Prøv evt. med denne: http://80.63.176.182/nil/test.htm
Avatar billede nil.dk Nybegynder
14. juni 2002 - 21:12 #9
bufferzone >> Det lyder helt fornuftigt. Ved du hvor jeg sætter min interne ip op i IIS? Det er ikke nødvendigt med domænenavn og dns.. jeg kan sagtens klare mig med ip-adressen
Avatar billede becko Nybegynder
14. juni 2002 - 21:12 #10
har du fået en speedstream router med, hvis ja, skal din comp. have en fast ip der hedder 192.168.xxx.xxx tjeck manual, TDC har konfigureret routeren så der ligger faste forwards til ipper, altså ip1 = email, ip2 =web osv.
Jeg erindrer svagt, at det er adresserne 192.168.1.1-5 det drejer sig om.
Avatar billede becko Nybegynder
14. juni 2002 - 21:13 #11
Bufferzone >> jeg trækker mig 8)
Avatar billede eagleeye Praktikant
14. juni 2002 - 21:14 #12
bufferzone er inde på noget af det jeg mener.

For at det virker når man skriver http://80.63.176.182 så sender browseren en request til IP adressen på port 80. Routeren skal så sende denne request vidre til din web-server. For den kan gøre det skal routeren kende IP adressen på din web-server.
Avatar billede becko Nybegynder
14. juni 2002 - 21:16 #13
Du kan nøjes med ip adressen, du behøver ikke dns+domænenavn, hvis du lader folk gå via ipadresse.
Avatar billede nil.dk Nybegynder
14. juni 2002 - 21:18 #14
Jeg har sat webserveren op til at køre på "Alle ikke-tildelte ip-adresser"
Avatar billede becko Nybegynder
14. juni 2002 - 21:18 #15
Er det TDC router, må du ændre ip på comp. en konfigurations ændring fra TDC koster 950,- (åger)
Avatar billede becko Nybegynder
14. juni 2002 - 21:19 #16
læs ip på netkort/comp.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
14. juni 2002 - 21:22 #17
nil.dk > pinligt, tjah ;)  vi laver vist alle sammen sådan én en gang imellem *G*
men det virker vist stadig ikke?!
Avatar billede nil.dk Nybegynder
14. juni 2002 - 21:29 #18
becko >> hvordan gør jeg det? altså læser ip'en?
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. juni 2002 - 21:30 #19
becko>ingen grund til at trække dig, det er fint at flere hjælper, det vigtiste er at vi løser problemet.

Jeg prøver lige at summere op hvis det er blevet sagt før.

1. Du skal have fat i din isp (cybercity ?) og få at hvide hvad ip din webserver er sat til i den router du har fået.

2. Du skal have registreret et domænenavn, dette kan du gøre mange steder, bl.a. mange webhotel udbydere.

3. du skal have foretaget DNS registrering. Dette kan du vist nok gøre selv hos www.gratisdns.dk eller betale din webhoteludbyder for det.

4. nu skulle du køre
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
14. juni 2002 - 21:32 #20
vil du ha et domæne, så få gratis dns-routing på www.tk !! det virker fino!
( se f.eks. www.runehansen.tk ;)

www.fotx.net/metal_hansen
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. juni 2002 - 21:36 #21
Rune>jeg kan bare ikke få dit site til at virke, det kunne jeg heller ikke i går. Jeg er nød til at spørge dumt. Mener di .tk og ikke .dk
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
14. juni 2002 - 21:38 #22
nej, det ER .tk - og det skulle da gerne virke!!
prøv lige igen - og fortæl lige om det virker, ok?!
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. juni 2002 - 21:39 #23
Stort, nu kom det op. Det har det ikke kunnet de sidste 2 dage. Ved ikke hvorfor
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
14. juni 2002 - 21:40 #24
.tk har sikkert været nede... hvad kan man forlange for kr. 0,-  ;)
tak for testen!
Avatar billede nil.dk Nybegynder
14. juni 2002 - 21:43 #25
Jeg har TDC som jeg skriver.. og jeg skal IKKE have et domænenavn.. jeg skal bare have folk til at kunne se min webserver udefra
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
14. juni 2002 - 21:45 #26
kan godt være det er mig der har overset det,men har du en router- og hvis ja, så hvilken?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
14. juni 2002 - 21:45 #27
og du har vel slået alle firewalls fra?!!!
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. juni 2002 - 21:46 #28
Som jeg ser det, er du nødt til at have et domænenavn for at du kan ses. Det kan, mig bekendt ikke virke på anden måde, men måske jeg tager fejl ???
Avatar billede becko Nybegynder
14. juni 2002 - 21:48 #29
bufferzone > hvorfor "skal" i pkt.2/3 hvis det er en test server, kan han da køre på ip nummer. ik 8)
Men jeg er enig, såfremt det skal være offentligt tilgængelig.
Avatar billede becko Nybegynder
14. juni 2002 - 21:49 #30
nil.dk > har du en speedstream router ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. juni 2002 - 21:51 #31
Det kræver jo at nettets DNS servere kender det ip nummer, så alle, fra hele verden, kan routes der hen. Nettet køre i dag på domænenavne og på oversættelse fra domænenavne til IP. Jeg kan ikke forestille mig at det kan virke kun på IP, men alt er selvfølgeligt muligt i denne verden
Avatar billede nil.dk Nybegynder
14. juni 2002 - 21:53 #32
Jeg skal lige have undersøgt et par ting, ringer til TDC.

Bufferzone.. man kan sagtens gå direkte ind på en IP-adresse
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
14. juni 2002 - 21:54 #33
bufferzone > dns virker da via ipnumrene! så sæføli kan det ordnes uden dns - men det er bare meget nemmere! :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. juni 2002 - 21:56 #34
Jeg tror på det når i siger det ;-)
Avatar billede becko Nybegynder
14. juni 2002 - 21:57 #35
bufferzone > så må jeg lige bringe dig på rette vej, internettet består af ip numre, vi mennesker er bare forbandet dårlige til numre, så istedet for numre, har vi sat nogle domain name servers op, de laver navne om til numre, f.eks. www.bufferzone.dk = 194.255.136.42
jeg kan bedre huske bufferzone.dk 8)
Avatar billede becko Nybegynder
14. juni 2002 - 21:58 #36
og vice versa
Avatar billede becko Nybegynder
14. juni 2002 - 21:58 #37
Jeg er for slap på tasterne idag 8)
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. juni 2002 - 22:14 #38
Jeg ved det jo godt når jeg tænker mig om. Jeg må være træt i dag
Avatar billede nil.dk Nybegynder
24. juni 2002 - 10:35 #39
!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
24. juni 2002 - 16:24 #40
nil hvorfor har du lukket og snuppet pointene selv?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
24. juni 2002 - 16:25 #41
forklaring kræves - ellers anmelder jeg dig :(
Avatar billede nil.dk Nybegynder
24. juni 2002 - 16:30 #42
Anmeld du bare løs. Jeg lukkede spørgsmålet fordi jeg ikke havde fået løst problemet og det ikke så ud somom nogen kunne hjælpe længere.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
24. juni 2002 - 18:14 #43
jamen så siger jeg da velbekomme og det var så lidt!
Avatar billede nil.dk Nybegynder
25. juni 2002 - 13:21 #44
Tak for at have prøvet. Det er desværre bare ikke godt nok. Point kræver en brugbar løsning.