Avatar billede wallberg Nybegynder
14. juni 2002 - 17:55 Der er 3 kommentarer

Safe mode og uploading af filer...

Hejsa folkens!

Jeg har skrevet et script, som kan uploade et billede til /tmp for derefter at indsætte det i en MySql database.

Problemet er så, at jeg har skiftet webhotel udbyder, og min nye udbyder (StruerNet) kører med PHP i "safe mode". Derfor kan jeg ikke uploade filer til /tmp miderlertidigt mere!

Her følger min kode:
$connection = mysql_connect("$host","$bruger","$pw");
mysql_select_db("$database", $connection);
$data = addslashes(fread(fopen($form_data, "r"), filesize($form_data)));
$result=MYSQL_QUERY("INSERT INTO ai_pictures(beskrivelse,kategori,bin_data,filename,filesize,filetype,fotograf,dato)
VALUES('$beskrivelse','$kategori','$data','$form_data_name','$form_data_size','$form_data_type','$fotograf','$dato')");
mysql_close($connection);

Er der nogen der har en idé til hvordan man kommer omkring dette, uden at ændre på PHP's indstillinger?

Med venlig hilsen
Filip Wallberg Sørensen
Avatar billede razor Nybegynder
14. juni 2002 - 18:44 #1
Du bliver nødt til at kontakte struernet og bede dem om at rette deres indstilling mht. upload_tmp_dir til et bibliotek du har skreve og læseadgang til. Læs mere på http://www.php.net/manual/en/configuration.php
Avatar billede lp Nybegynder
14. juni 2002 - 23:56 #2
det skulle nødvendigvis ikke være nødvendigt at ændre opsætning......

php funktionen move_uploaded_file tager den uploadede fil og dermed skulle det være muligt at uploade uden at have direkte adgang til mappen.

se også: http://www.php.net/move_uploaded_file
Avatar billede razor Nybegynder
15. juni 2002 - 03:39 #3
lp > Hvis den er sat til at uploade i /tmp - men han ikke har adgang til denne?