Avatar billede sase Nybegynder
14. juni 2002 - 17:45 Der er 12 kommentarer

Diskettedrev?

Jeg har et problem med mit diskettedrev.

Det er kun et par uger gammelt, men nu kan jeg ikke læse en diskette... når jeg prøver, siger den bare at disketten ikke er formatteret.
Og når jeg prøver at formattere den siger den at den ikke kan formatteres.

Hvad gør man så?

Den gør det samme med alle mine disketter. Har været henne og købe 10 nye disketter, og de virker heller ikke.

Diskettedrevet er nyt, og når man sætter diskette i, lyser den da også, men jeg ved ikke om der er noget galt med den... kan jeg evt. tjekke det på en måde?

Eller nogen der kender problemet?
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
14. juni 2002 - 17:50 #1
Nu har du vel sørget for at fjerne skrivebeskyttelsen? ;)
Avatar billede spunk13 Nybegynder
14. juni 2002 - 17:51 #2
Har den virket før?
Avatar billede the_email Nybegynder
14. juni 2002 - 17:59 #3
Hvis det lyser hele tide har du vendt det bredde grå stik forkert. Hvis dette ikke er tilfældet, skal du prøve at sætte det i en anden maskine og se om det virker der.

TheEmail.
Avatar billede spunk13 Nybegynder
14. juni 2002 - 18:01 #4
Derfor spørger jeg om om den har virket før :)
Avatar billede sase Nybegynder
14. juni 2002 - 18:24 #5
spunk13:
Den har virket før, men ikke efter jeg installerede WinXP Pro Version

fiskesuppe:
Ja, jeg har fjernet skrivebeskyttelse :)

email:
Den lyser ikke hele tiden... og jeg kan ikke teste den andetsteds pt.
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. juni 2002 - 18:29 #6
det kan være en systemfil der driller, gå i Start/Kør og skriv sfc /scannow, sæt din XP CD i drevet og tryk Enter.

Dine systemfiler bliver checket og evt. korrupte bliver udskiftet.

Virker det ikke kan du prøve at fjerne kontrollerkablet, gå ind i bios og slå floppy drevet fra, og genstarte.

Luk ned igen, monter kablet, gå ind i bios og enable floppyen igen, start windows
Avatar billede sase Nybegynder
14. juni 2002 - 18:34 #7
retaxes:

Den siger at det ikke er den korrekte CD, som jeg har sat i...
Men det er den samme CD, som jeg har installeret med..

Hvad gør jeg så?
Avatar billede spunk13 Nybegynder
14. juni 2002 - 18:40 #8
Der skulle vel ikke sidde noget fast inde i diskettedrevet?

Men ellers så prøv lige det her:

Højrelik på denne computer
Vælg egenskaber>enhedshåndtering>diskdrev

Der skulle vel ikke være et gult udråbstegn eller noget ved floppy disken?
Avatar billede sase Nybegynder
14. juni 2002 - 18:41 #9
spunk13:
Der er ingen udråbstegn ud for den, og intet sidder fast i den.
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. juni 2002 - 18:45 #10
det har jeg aldrig været ude for før, prøv en gang til!
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. juni 2002 - 18:46 #11
prøv med en Repair

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyindstalation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341
Avatar billede the_email Nybegynder
14. juni 2002 - 21:10 #12
Du kan prøve at gå ind i Enhedshåndtering, og fjerne diskettedrevet. Så genstarte og så lade WinXP inst. det igen.