Avatar billede 2re Nybegynder
14. juni 2002 - 14:34 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

PC2700 ram ?

Hej!
Har lige et spørgsmål vedrørende PC2700 ram. Jeg har 512MB Performance Memory PC2700 ram. Mit problem består i at de genkendes til en FSB på 133mhz, af SPD, når den burde være 166mhz. De har været byttet en gang af samme årsag.
Er det ikke meningen at de skal genkendes af SPD til 166mhz, eller er det lidt tilfældigt?
Jeg har prøvet dem på andre maskiner med samme resultat. Apacer ram bliver genkendt til 166mhz af SPD på min maskine!?
Er det dårlige ram jeg bare må lære at leve med eller er det en fejl?
Avatar billede cd23mj Nybegynder
14. juni 2002 - 14:52 #1
hvilket mobo har du?
Avatar billede 2re Nybegynder
14. juni 2002 - 14:57 #2
Jeg har et Soltek sl-75drv5, via kt333+vt8233a. Mine ram er også teste på MSI og Epox mobos, med samme negative resultat. Og som nævnt så genkender mit mobo Apacer ram til 166mhz.....
Avatar billede cd23mj Nybegynder
14. juni 2002 - 15:13 #3
jeg vil mene at du skal manuelt ind i biosen og sætte ram til 166mhz
Avatar billede 2re Nybegynder
14. juni 2002 - 15:16 #4
Jamen hvorfor genkendes Apacer ram så til 166mhz, det er jo det de skal køre med........
Avatar billede cd23mj Nybegynder
14. juni 2002 - 15:20 #5
prøv at se dim manual side 26
Avatar billede 2re Nybegynder
14. juni 2002 - 15:33 #6
Side 26 omhandler cpu fsb, det jeg har problem med er at mine ram kun bliver genkendt til133mhz, og de skal køre 166mhz, andre mærker pc2700ram genkendes korrekt af spd til 166mhz........
Avatar billede ricky Nybegynder
14. juni 2002 - 21:43 #7
Det kommer ikke helt bag på mig hvis du har problemer med mærket 'Performance Memory' - for det er et Dansk mærke og firmaet bag køber principielt bare hvad som helst bare det er det billigeste og så påsætter deres eget mærke så det kommer til at fremstå som en mærkevare.

- dertil skal siges at jeg ikke har hørt andre lignende sager endnu om 'Performance Memory' - men mærket har heller ikke eksisteret i særlig lang tid... men de tiltag der har været tidligere under samme koncept - er alle bukket under... da konceptet ikke holder fordi at man har får dårlig kvalitetskontrol (hvis der da overhovedet er nogen)...

Hvis jeg var dig ville jeg klart insistere på at få pengene tilbage eller ombyttet til et andet mærke. Hvor har du købt dem ?
Avatar billede ricky Nybegynder
14. juni 2002 - 21:44 #8
får dårlig ??? mæhhh... :) = for dårlig
Avatar billede 2re Nybegynder
14. juni 2002 - 22:57 #9
Jamen er der nogen der ved om hvorvidt PC2700 ram SKAL genkendes til 166mhz af SPD? For når jeg sætter dem til 166mhz manuelt så bliver mit system ustabilt...Begynder at tro at det bare er PC2100 ram der tilfældigvis er i stand til at køre 166mhz, i perioder :-(
Avatar billede 2re Nybegynder
14. juni 2002 - 22:58 #10
Jeg har købt dem hos PR-DATA og har fået ombyttet klodsen en gang, nu har jeg samme problem med den nye klods..... må hellere kontakte dem igen...
Avatar billede ricky Nybegynder
15. juni 2002 - 01:47 #11
2re>> det synes jeg da helt klart at du skulle - og så kræve at de enten tester dem inden afsendelse eller pengene retur.
Avatar billede torben.s Nybegynder
15. juni 2002 - 08:55 #12
jeg havde samme problem med mine kingston pc2700 ram, men så erfarede jeg at man bare skal sætte den rette (cpu/memory frequency ratio)som i mit er 4/5 .du finder nok cpu/memory linien et stykke under cpu settings i advanced menuen. download evt. cpuid.

håber det hjælper
mvh torben
Avatar billede 2re Nybegynder
15. juni 2002 - 11:42 #13
torben.s>> Det hjælper ikke at ændre ratio i mit tilfælde. For så vil jeg køre medd 166 mhz på system fsb'en. Det der er problemet er at mine ram burde køre med 166 * 2=333mhz. De genkendes af SPD til at køre 133*2, når jeg sætter dem manuelt til 333mhz så bliver de ustabile. Men tak fordi du forsøgte.

ricky>> har skrevet til PRC og venter på deres udspil.....
Avatar billede torben.s Nybegynder
16. juni 2002 - 14:52 #14
hmmmm hvis du har et asus a7v333 mobo så skal du pille de to jumpere af, som sidder lige til venstre for agp porten. dette gør at rammene ikke får overspænding mere. asus a7v333 bliver solgt med for meget spænding til ram modulerne.

mvh torben
Avatar billede torben.s Nybegynder
16. juni 2002 - 14:56 #15
ps prøv evt. at kigge på siden AMDMB.com
Avatar billede 2re Nybegynder
16. juni 2002 - 14:59 #16
Jeg har et Soltek.....Som nævnt tidligere. Andre ram mærker jeg har forsøgt mig med virker fint. Og der ser ikke ud til at være overspændning på rammene......så jeg formoder at der er noget galt med mine ram. Da de jo burde genkendes af SPD som PC2700 ram.
Avatar billede torben.s Nybegynder
16. juni 2002 - 15:11 #17
Avatar billede 2re Nybegynder
16. juni 2002 - 15:45 #18
Hej Torben
Tak for linket. Det giver dog ikke helt det svar jeg leder efter. Mit problem er at mine ram ikke genkendes til 166mhz, ligegyldigt hvilket boart (KT333) jeg prøvet det på. Eller retter sagt de fire forskellige mærker. Når jeg manuelt sætter dem til 166mhz, kun ram, bliver de ustabile. På samtlige fire boards. Jeg er godt klar over at mit Soltek mobo er noget værre skrammel(den version jeg har er, der er to versioner i omløb har været så heldig at få den dårlige), derfor har jeg testet dem på tre andre mobo's med samme resultat. Andre mærker ram genkendes til 166mhz af mit mobo.Og kører stabilt. Så jeg formoder at det er rammene der er problemet. Det var derfor jeg spurgte om ikke alle pc2700 ram skal genkendes til 166mhz af SPD?