Avatar billede christoffer_soya Nybegynder
14. juni 2002 - 13:44 Der er 5 kommentarer

Knap størrelse i dialogboks.

Er det muligt at ændre størrelsen af dialogbokse  i Windows, så knapperne bliver større. Dette er til fysisk og motorisk handicappested der enten bruger joystik, har svært ved at styre musen, interagere med en pind i panden eller bruger eye tracker, for disse personer vil det være letter at ramme kæmpe knapper end de nuværende små knapper.
Der burde være god plads på skærmen da der ofte kun er 3 knapper i en dialogboks f.eks. [Ja] [Nej] [Annuller].
Avatar billede madd Nybegynder
14. juni 2002 - 13:48 #1
Både ja og nej. Under Control Panal -> Accessibility Options kan du sætte at den skal køre med let læselige fonte og farver. Dette er specielt tilregnet til folk med handicap, som netop kan have svært ved at ramme og læse diverse ting på skærmen.

/Mvh Mattias
Avatar billede christoffer_soya Nybegynder
16. juni 2002 - 13:27 #2
Tak for svaret. Desvære dur det ikke man ikke ændre kanp størelsen her men farverne og fonte på alle andre ting end kanapperne, dette gælder også for højer klik på skrivebord ->Enskaber. (property)
Avatar billede christoffer_soya Nybegynder
16. juni 2002 - 13:28 #3
det er 3D-objekter der skal ændres
Avatar billede lazac Nybegynder
20. juni 2002 - 16:06 #4
Hvad med at ændre skærmindstillingerne så du bruger eks. "Windows Classic (extra large)" layout-scheme.
Avatar billede christoffer_soya Nybegynder
04. september 2002 - 11:55 #5
Det kan desvære ikke lade sig gøre har det fra microsoft
Tak for indsatsen