Avatar billede mr-bob Nybegynder
14. juni 2002 - 11:58 Der er 11 kommentarer og
4 løsninger

lydløs køler til athlon 1100MHz!

som overskriften antyder skal jeg bruge en lydløs køler til en athlon cpu! Jeg leder ikke efter en hentydning til en hjemmeside, men et konkret link som I ved er en god køler! og jo mindre den larmer jo bedre!

Mr bob
Avatar billede mr-bob Nybegynder
14. juni 2002 - 11:59 #1
.
Avatar billede ghazaleh Nybegynder
14. juni 2002 - 12:04 #2
Avatar billede hundevennen Nybegynder
14. juni 2002 - 12:04 #3
køb dig en thermaltake silent viking - den er absolut lydløs - køre kun med ca. 2000 rpm. hvor andre ligger på 4000 rpm.fås bl.a. hos www.hk-automation.dk
Avatar billede hundevennen Nybegynder
14. juni 2002 - 12:05 #4
Avatar billede ghazaleh Nybegynder
14. juni 2002 - 12:10 #5
Ja det er også den jeg henviser til du kan læse en anmeldelse af den her:

http://www.tweakup.dk/guider/koelerguide/koelere/silentviking.htm
Avatar billede dmdisco Nybegynder
14. juni 2002 - 12:11 #6
silent viking er rigtig god køler, køb den
Avatar billede ricky Nybegynder
14. juni 2002 - 12:19 #7
der findes ikke en lydløs køler i traditionelle løsninger til AMD !

mr-bob>> silent viking er måske nok et af de bedre bud i mangel af bedre - men dels er den bestemt ikke lydløs - medmindre man er døv :)og dels er den kendt for at være en CPU-crusher = der er en række brugere der har været uheldige og få smadret deres CPU.
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
14. juni 2002 - 12:20 #8
SILENT VINING ER SEJ =)
Avatar billede mr-bob Nybegynder
14. juni 2002 - 12:25 #9
kan man mærke en stor nedgang i larm fra 29 til 21 db?
Avatar billede ricky Nybegynder
14. juni 2002 - 12:36 #10
zyberwizard>> jeg går ud fra at du mener Silent Whining ;)

ja i starten... efter en dag eller to har du vænnet dig til det - og mange føler at de ikke er nået en disse videre.

Bemærk også lige at det ikke er 21db - men 21dB(A) - altså en vægtet måling hvor man fjerner de ydre lydniveauer man mener at det menneskelige øre alligevel ikke kan høre. I virkeligheden er Silent Vikings lydniveau nok nærmere 30-35dB.

For retfærdighedens skyld skal det så nævnes at hvis de 29dB som du sammenligner med i virkeligheden også er dB(A) - er niveauforskellen naturligvis stort set den samme.
Avatar billede cd23mj Nybegynder
14. juni 2002 - 15:44 #11
mr bob silent vikink kan man slet ikke hører når den kører rundt jo hvis der er musse stille og du lægger øret helt hen til den men 10 kr på at din Grafik kølere larmer mere =) hvilket du lige skal være opmærksom på for så kan det jo ikke betale sig at skifte køler din køler i PSUen lermer sikkert osse rimelig meget
Avatar billede cd23mj Nybegynder
14. juni 2002 - 15:48 #12
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1724647892

Noise: 12-20db!!! ved bare ikke om den er noget værd =)
Avatar billede ricky Nybegynder
14. juni 2002 - 16:32 #13
cd23mj>> er du døv eller har nedsat hørelse ?

hvordan kan du sige at den er lydløs ? er det fordi at du har andre ting der larmer mere ?

det er da sjovt at der er så mange brugere der har sagt at de er enormt skuffet over Silent Whining (ja ok Viking) ???

det er desuden desværre en ukorrekt angivelse af dB for NoiseControl PSU'en - den korrekte er dB(A) - hvorfor det reelle støjniveau nok nærmere er 25-30 dB.

jeg ved godt at jeg er pertentlig og sikkert også irriterende - men det lydsvage/lydløse markedet er desværre også i høj grad drevet af usandheder fra såvel producenter som (af en eller anden grund) en række brugere.
Avatar billede ghazaleh Nybegynder
14. juni 2002 - 16:43 #14
jeg kører silent viking og jeg hører næsten heller ikke nogen støj...
Avatar billede mr-bob Nybegynder
19. juni 2002 - 03:29 #15
takker jeg lukker!!