Avatar billede dd_ns Nybegynder
14. juni 2002 - 10:32 Der er 2 kommentarer

resolve ip to hostname...

Kan man i ASP/VB gøre ligesom ping -a 10.1.1.10 ??? og på den måde få navnet?
Avatar billede soes Nybegynder
14. juni 2002 - 12:24 #1
jeg er ikke sikker, men mon ikke du kan bruge windows script host kombineret med asp. hvis du søger efter noget med mac-adresser finder du et eksempel på hvordan man kan kalde sådan nogle scripts via asp.
Der er også et komponent, AspPing, men jeg ved ikke hvorvidt den understøtter det du efterspørg.

/Søren Søndergård
Avatar billede mazymaze Nybegynder
14. juni 2002 - 19:32 #2
Hvad er det helt præcist at ASP/VB scriptet skal kunne?
Hvis det skal slå op, hvilket navn der hører til et bestemt IP nummer, ja, så kan det godt lade sig gøre i ASP.