Avatar billede awbart Nybegynder
14. juni 2002 - 09:34 Der er 5 kommentarer og
5 løsninger

Concorde backup

Hej Ekpserter

Jeg har en computer der gået ned og jeg sidder med den harddisk i en anden computer. Nu vil jeg gerne vide hvilke filer jeg skal kopiere fra concorde mappen så jeg har backup af mit regnskab og kan indlæse det når jeg har formateret den.

[AW] Bart
Avatar billede NanoQ Nybegynder
14. juni 2002 - 09:37 #1
Tag HELE concordemappen for en sikkerheds skyld. Det er altid en god ting også at kunne restore enkelte programfiler.

Det kan være farligt at gå på kompromis her :)

NanoQ
Avatar billede awbart Nybegynder
14. juni 2002 - 09:40 #2
Ja okay jeg tager sgu bare hele harddisken og smider den over så er jeg da sikker!

Men du er sikker på jeg bare kan importere de filer og så god tager concorde det bare?
Avatar billede a-tot Nybegynder
14. juni 2002 - 09:46 #3
Du skal tage kopi af filerne C5DIRECT.SYS og C5DATA.DAT Eller som nanoq skrive af det hele, men de 2 er nok.

a-tot
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2002 - 09:48 #4
Jeg går ud fra at der er c5

Du kan ikke bare indlæse igen, da der mangler systemfiler.

Lav enten en ny installation eller kopier alle filer i det underbibliotek til c5 som hedder temp over i windows systembiblioteket. Husk i stifinderen at sætte pc'en til at vise alle filer først. Hvis det er en ny c5 (>1.80) bør du lave en ny installation.
Avatar billede awbart Nybegynder
14. juni 2002 - 10:11 #5
Mappen hedder Danadata\DanaTimeV270

Jeg forstår ikke ehlt det med temp mappen udbyd lige ...
Avatar billede awbart Nybegynder
14. juni 2002 - 10:14 #6
Hov forkert mappe hehe kikkede sgu lige forkert
Avatar billede awbart Nybegynder
14. juni 2002 - 10:15 #7
Det var sgu min arbejds mappe men jeg vil gerne have en forklaring på hvor og helt præcis hvilke filer jeg skal kopiere.
Avatar billede awbart Nybegynder
14. juni 2002 - 10:25 #8
Nååå nu har jeg lige prøvet mig lidt frem og det ser ud til jeg bare skal kopiere nogle få filer... Har lige installeret det på den her computer og det ser ud til at jeg har det hele med så hvis i ikke har mere at sige tror jeg at jeg lukker ned..
Avatar billede mariaf Juniormester
14. juni 2002 - 10:29 #9
Du skal lave en kopi af følgende filer.
C5data.*
C5util.*
C5Direct.sys
C5menu.*

Sammen med dit kodebrev og installationsdisketten vil det herefter være muligt at genskabe din C5 efter et nedbrud.
Hvis der er en XAL, du har, så hedder filerne C_ i stedet for C5, men ellers er det de samme filer.
Avatar billede dma Nybegynder
14. juni 2002 - 10:58 #10
Der mangler lidt klarhed over hvilket program det er. Er det C5, XAL eller C4? Det kan du se ved at kigge på exe-filens navn.

Multie.exe (eller multi.exe): C4. Du skal kopiere hele biblioteket over!

C5W32.EXE (eller lignende): C5. Kopier: Se filnavnene under mariaf's svar. Jeg vil dog også tage C5*.exe, usr*.tbl (samt hvis det er en nyere version end 1.8 også c5codes.sys).

Når du skal have den nye PC op og stå, er det bedst at lave en ny installation, og derefter kopiere de angivne filer ind oveni. Så sikrer du dig at tingene kører med systemfiler osv. Kopieringen kan du gøre umiddelbart efter at have installeret

CXALW32.EXE eller lignende: XAL. Afhængig af version. Generelt de samme filer som C5, blot hedder filerne C_data.*, c_codes.sys osv.
Dog er der fra version 3 en anderledes opbygning af placeringen af filer i underbiblioteker. Derfor: Lav en ny installation af XAL, og
kopier backup filerne derhen hvor de nye filer ligger. Er det version 2.8 eller mindre, er det rimelig simpelt (som med C5).