Avatar billede awbart Nybegynder
13. juni 2002 - 22:43 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Windows fejl

Hej Eksperter

Jeg sidder her med en compaq p..... 5640 og da jeg installerede frontpage fra office pakken lavede den en fejl i registrerings databasen og vil ikke ind i windows fejlsikret eller ej :(

Nu vil jeg bare lige høre om jeg ikke bare lige midlertidigt kan installere windows 98 oven i så jeg kan få brændt en backup ud eller vil det bare gå helt død?

[AW] Bart
Avatar billede dyre Nybegynder
13. juni 2002 - 22:45 #1
vil DU ikke ind i fejl sikret tilstand, eller hva mener du??
Avatar billede awbart Nybegynder
13. juni 2002 - 22:46 #2
Dyre det kan den ikke laver fejl i explorer.exe både i fejlsikret tilstand og i ikke fejlsikret tilstand.
Avatar billede spunk13 Nybegynder
13. juni 2002 - 22:48 #3
Gå ud i DOS (evt. startdiskette)
og skriv scanreg

Ved ikke om det hjælper, men den søger ihvertfald efter fejl i systemregistreringsdatabasen..
Avatar billede dyre Nybegynder
13. juni 2002 - 22:48 #4
uhh, er det en bærbar computer??
Avatar billede awbart Nybegynder
13. juni 2002 - 22:53 #5
nej bare ganske normal
Avatar billede awbart Nybegynder
13. juni 2002 - 22:57 #6
>>>Spunk13

Den finder ikke nogen fejl så det er nok bare Explorer.exe den er gal med men kan jeg bare installere en ny win98 oven i?
Avatar billede dyre Nybegynder
13. juni 2002 - 22:57 #7
hvis det som "spunk13" siger ikke virker er mit forslag at du sætter din hdd over i en vens computer og kopiere/flytter alt dit data over på hans hdd hvorefter du prøver at finde fejlen på din hdd eller blot formatere
Avatar billede dyre Nybegynder
13. juni 2002 - 22:58 #8
ja det kan du godt!!
Avatar billede spunk13 Nybegynder
13. juni 2002 - 23:03 #9
Når du skriver scanreg, kan du så ikke vælge at genoprette en sysreg-fil fra et senere tidspunkt?
Avatar billede awbart Nybegynder
13. juni 2002 - 23:11 #10
Hvordan
Avatar billede halifax Nybegynder
14. juni 2002 - 03:20 #11
Fra en dos prompt: scanreg /restore for at vælge en tidligere (fejlfri) database. Eller scanreg /fix for at reparere evt. fejl.
Avatar billede halifax Nybegynder
14. juni 2002 - 03:24 #12
Installation af Win98 "oven i" kan også forsøges. Har selv gjort det to gange på enmaskine, der ikke har været formateret siden 1999 - og den kører fint endnu. Nogle andre programmer skal måske tillige geninstalleres bagefter for at virke. Det er det mindste af det, og jeg har ikke selv mistet data ved at bruge metoden.