Avatar billede zeidjon Nybegynder
13. juni 2002 - 19:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Password beskyttelse...?

Ok.. jeg er lidt i tvivl om det er her jeg skal spørge men, jeg prøver..

Jeg har en hjemmeside hvor jeg gerne vil have en offentlig del, og en privat del til min familie, venner m.m. Så jeg ikke behøver at dele de mest "pinlige" historier med f.eks. kollegaer o.s.v.

Gerne hvor det kræver en slags login før de får adgang til den private del og det skal ikke være noget som er skrevet så man kan bryde koden ved at "skifte" browser f.eks.

Ps. jeg er ikke en hardcore programmerings nørd.. jeg laver min hjemmeside i frontpage..

Venlig hilsen

ZeiDjon

Avatar billede www.jesper Nybegynder
13. juni 2002 - 20:00 #1
Hvilken type server bruger du??? Jeg vil anbefale dig at bruge .htaccess hvis du har adgang til dette.
Avatar billede zeidjon Nybegynder
13. juni 2002 - 20:29 #2
Ok der må jeg være dig svar skyldig... jeg har mit webhotel hos www.enavn.dk serveren er er noget med cobolt(siger ikke mig noget...).
Avatar billede zeidjon Nybegynder
13. juni 2002 - 21:17 #3
Jeg har læst lidt om det(.htaccess) og det lyder da godt.. hvor kan jeg finde det henne.. og hvis det koster penge kan jeg så finde noget tilsvarende der måske ikke koster penge... min hjemmeside tillader cgi scripts hvis det skal bruges... dertil...

ZeiDjon
Avatar billede www.jesper Nybegynder
13. juni 2002 - 21:41 #4
Hvis du bruger small/medium/large/xlarge hotel har jeg et script du kan bruge.
Avatar billede zeidjon Nybegynder
13. juni 2002 - 22:33 #5
Ok... jeg har fundet ud af det på min egen server altså med brug af .htaccess de understøttede det... nu får jeg godt nok brugernavn og pass poppet op men den vil ikke lukke mig videre... jeg har placeret den samme index fil som er min startside men den vil ikke lukke mig ind ved du hvad jeg mangler at gøre....?

Zeidjon
Avatar billede www.jesper Nybegynder
14. juni 2002 - 15:20 #6
prøv at læse på www.webcafe.dk