Avatar billede christian_catu Nybegynder
13. juni 2002 - 17:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Suse 8 installation

Hejsa
Jeg vil til at kigge lidt på Linux, og har downloadet Suse Linux 8 fra Sunsite.
Hvordan installerer jeg Suse, når jeg har alle filerne på hd'en. Jeg skal vel lave en bootdisk, men hvordan gør man det.
Jeg ved det sikkkert er et latterligt dumt spørgsmål, men jeg kan sgu ikke lige hitte ud af det.
Avatar billede christian_catu Nybegynder
13. juni 2002 - 18:29 #1
nevermind
Avatar billede Soren L. Hansen Nybegynder
13. juni 2002 - 18:31 #2
Der burde eksistere en setup.exe, som du kan eksekvere under Windows
Avatar billede christian_catu Nybegynder
13. juni 2002 - 19:12 #3
Problemet lå egentligt i, at mit ftp program ikke overførte filerne ordentligt. De havde ikke den rigtige størrelse, hvorfor jeg ikke kunne brænde den der hedder bootdisk.iso. Derfor troede jeg at det var en anden slags iso-fil der fungerede under Linux (jeg har ikke det store kendskab til Linux endnu).
Der er nu ingen setup.exe fil, men jeg har nu brændt bootdisken. Så skal jeg bare finde ud af, hvordan jeg får installationsprogrammet til at finde filerne på en harddisk på en netværkscomputer, istedet for på en ftp.