Avatar billede mvk Nybegynder
13. juni 2002 - 17:27 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hjælp til ASP [Dreamweaver MX]

jeg har lavet en række søgefunktioner som skal kunne bruges uafhængigt af hinanden, men jeg kan kun bruge "Title" søge funktionen, hvordan kan jeg gøre sådan at jeg kun har en results.asp som viser de records jeg søger efter om det så er efter genre, titel, eller release.

link: http://www.fzy.dk/search2.asp

Jeg er ret ny med asp og bruger Dreamweaver MX til at hente mine data fra en Access database. Så i må lige sige til hvis der er nogle info jeg mangler i mit spørgsmål :)
Avatar billede mvk Nybegynder
16. juni 2002 - 12:19 #1
no luck... :(
Avatar billede cryptoboy Nybegynder
27. juni 2002 - 00:13 #2
Øhm .. håber jeg har forstået dit spørgsmål - Du skal tilføje flere felter i din SQL - forespørgsel - Hvilket betyder at man må skrive selv i Recordset Advanced boxen - Man bruger kommandoerne WHERE og LIKE : eksempel :

SELECT FROM MinTabel
WHERE genre LIKE 'tekstfelt' OR titel LIKE 'tekstfelt'

'tekstfelt' er en variabel som beder om indholdet af det der står i tekstfeltet - søgeord m.v. - Macromedia har en OK tutorial på'ed :

http://www.macromedia.com/support/ultradev/building/multiple_param_search/

Happy SQL'ing !!!

CryptoBoy