Avatar billede aspii Nybegynder
13. juni 2002 - 16:53 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

STOR brugerprofil gør logon langsomt

Hej..

Jeg sidder på et NT 4.0 netværk med en SB Server.
En af klienterne har klaget over at hendes PC'er er begyndt at være lang tid om at logge på.

Jeg testede derfor netværkshastigheden ved kopiere ca. 40 MB på to forskellige PC'ere fra Serveren, og det gik stort set lige hurtig (ca. 11 sekunder).

Jeg gik så ind for at se om der skulle ligge nogen Programmer og æde ressourcer, og heller ikke her var der noget at finde.

Mit sp. er så om det kan være hendes brugerprofil (under Kontrolpanel -> System -> Brugerprofiler) som kan være skyld i den langsomme logon ..
Den er nemlig på ca. 100 MB (!!).

Håber der er nogen der kender til fænomenet, og som kan hjælpe. :)
Avatar billede djeclemen Nybegynder
13. juni 2002 - 17:09 #1
har hun gemt meget data på skrivebordet, dokumenter??
Avatar billede goulduck Nybegynder
13. juni 2002 - 17:12 #2
Hvis i bruger ROAMING profiles - så vil en stor profil selvfølgelig tage længere tid end en mindre en.
Avatar billede aspii Nybegynder
19. juni 2002 - 14:28 #3
Nej , hun har ikke udsædvanligt maget liggende på skrivebordet, og dokumenter bliver gemt på Serveren.

Men jeg kan se at min egen brugerprofil på min test maskine, fylder 251 MB.

Er det normalt?
Og hvis det er , hvad kan så sløve hendes maskine ned?
Der ligger ikke noget udsædvanligt ud over NT 4.0, Office 97, sædvanlige kontorprogrammer og bankprogrammer.

Her er hendes konfiguration:

Processor: Pentium III - 550 MHz
Bundkort: Soltek VIA Apollo Pro 133A
Harddisk: 8 GB - ST38410A
Ram: 64 MB SDRAM 133 MHz(?)
(Grafik): ATI 16 MB
Skærm: Philips 17" 107E
Netkort: 3Com 3C90x
Avatar billede goulduck Nybegynder
19. juni 2002 - 16:05 #4
251 MB er en hel del som en profil. Du have nogle større ting liggende i den.

Jeg kan bare ikke lige se hvad der skulle gå galt for hendes profil.
Avatar billede aspii Nybegynder
04. juli 2002 - 11:18 #5
Jeg formoder at min egen størrelse skyldes at jeg har et par zip og exe filer til at ligge på mit skrivebord, der fylder en del..

Nogen af PC'erne på kontoret kører med 10 mbit, men andre kører med 100 mbit, hvoraf hendes er en af dem der kører med 100, så det kan jo heller ikke være netværket det er galt med ..
Avatar billede goulduck Nybegynder
04. juli 2002 - 11:36 #6
Igen: Er det roamin profiles i bruger?
Avatar billede aspii Nybegynder
17. juli 2002 - 11:49 #7
Hvad er roamin profiles?

Jeg ved ikke hvilken type profiler vi bruger. Men hver medarbejder sidder altid ved den samme pc ..
Avatar billede goulduck Nybegynder
17. juli 2002 - 12:04 #8
Ok, roaming profiles er sådanne nogle som ligger på serveren. Når brugeren så logger sig på en maskine, bliver profilen kopieret over på arbejdsstationen. Og når der logges af, bliver profilen kopieret tilbage.

Dette gør at man har den samme profil, på alle computerne.
Avatar billede goulduck Nybegynder
17. juli 2002 - 12:06 #9
Desuden kan det godt være at der bare er noget som der er ged i ved hendes profil - som ikke har noget afgøre med størrelsen på profilen.

Prøv at give hende en ny profil.
Avatar billede aspii Nybegynder
17. juli 2002 - 12:19 #10
Hvordan gør man det?
Sletter hendes profil, og opretter eden igen, eller laver et nyt logon til hende?

* Føler sig pludselig meget dum til NT *
Avatar billede goulduck Nybegynder
17. juli 2002 - 12:36 #11
Du kan starte med at slette/flytte profilen på den maskine hun sidder ved. Er vant til Windows 2000, men jeg mener at de ligger under C:\Winnt\Profiles i NT4.
Avatar billede aspii Nybegynder
17. juli 2002 - 13:06 #12
Okay .. du mener at jeg blot fysisk skal flytte hele indholdet af denne mappe (samt undermapper)?

Og når det er gjort skal jeg vel bare logge på som hende, og se om ikke en ny "ren" profil bliver oprettet til hende, ikke sandt?
Avatar billede goulduck Nybegynder
17. juli 2002 - 13:42 #13
Ja, flyt indholdet.

Og ja, når hun logger på, får hun en ny profil.
Avatar billede rickypriv Nybegynder
17. juli 2002 - 13:52 #14
Okay .. det vil jeg gøre.

Hvis det ikke giver nogen forskel, kan jeg regne ud at problemet ligger et andet sted. :)

Tak for hjælpen .. smider du lige et svar ?
Avatar billede goulduck Nybegynder
17. juli 2002 - 14:37 #15
Here you go. :)
Avatar billede goulduck Nybegynder
17. juli 2002 - 21:59 #16
Tak for point. :)
Avatar billede aspii Nybegynder
21. juli 2002 - 14:41 #17
.. det er skam mig der takker .. for hjælpen! :)