Avatar billede unibankus Nybegynder
13. juni 2002 - 16:50 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Win2000 maskine på domæne..

I vores firma er vi gået over til exchange/outlookXP som postsystem. Alle pcér har joinet domænet uden problemer - men der er 1 enkelt bærbar "Compaq e500" som jeg ikke kan melde ind.

Meddelsen er at det ikke kan etableres forbindelse. IP adresser og DNS tildeles automatisk.

Så hjælp til fejlsøgning ønskes. Gerne flere punkter

På forhånd tak.

Avatar billede bufferzone Praktikant
13. juni 2002 - 17:48 #1
Styresystem på den bærbare??
Avatar billede unibankus Nybegynder
13. juni 2002 - 18:11 #2
Ups - det er WIN2000
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. juni 2002 - 18:16 #3
og du er helt sikker på at netkortet virker (på den bærbare)
Avatar billede unibankus Nybegynder
13. juni 2002 - 18:26 #4
Det skulle jeg mene - ressourser på netværket og Internettet funker fint
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. juni 2002 - 19:44 #5
Det er nok mig der ikke helt forstår hvad du mener. Det må du gerne lige forklare.
Hvis ressourser på netværket og Internettet funker fint, hvad er det så der ikke funker. Din bærbare skal vel være meldt ind i domænet for at kunne udnytte ressourcerne. Ellers er der noget i min netværksuddannelse der ikke er helt med
Avatar billede themustangman Nybegynder
13. juni 2002 - 22:01 #6
Omdøb din pc til et andet navn, og husk at bruge en konto med administrator rettighedder til at melde pc'en ind i domæet med
Avatar billede unibankus Nybegynder
15. juni 2002 - 09:52 #7
Bufferzone > Vi kører Novell network med f. eks printertildeling via NDPS og Novell Application Launcher til diverse programmer. Det kører fint med maskinen i Workgroup. Det var det jeg mente.
Avatar billede unibankus Nybegynder
15. juni 2002 - 09:54 #8
themustangman > Har prøvet med at omdøbe pc og kontoen har administrator-rettigheder.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
15. juni 2002 - 15:29 #9
Slet netkort og alle protokoller på maskinen - genstart og reinstaller dem.
Avatar billede unibankus Nybegynder
18. juni 2002 - 16:36 #10
nanoq > Jeg prøvede dit forslag og det virkede (-:

Jeg kan ikke give dig points fordi din løsning er sendt som "kommentar"

Opret svar og du får point..
Avatar billede NanoQ Nybegynder
18. juni 2002 - 18:21 #11
Jammen så et svar da :)