Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2002 - 15:09 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Artikler / Guides / Forhandlere angående vandkøling?

Hey...

Jeg står efter lang tids overvejelser angående problemer med køling på min AMD 1.4GHz T-Bird, som lige nu har en latterlig Coolermaster ved 35db ca. på, og 60C ved idle.

Dette er efter en Silent Viking, som ikke kunne køle den ordenligt. Dette sidder alt sammen i et AOpen HQ45 Blue kabinet, og nu er mine tanker røget over på vandkøling. Jeg har dog hverken set, eller rørt dette selv, så jeg skal bruge en masse gode råd, links og priser.

Tak, Alaza.
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
13. juni 2002 - 15:12 #1
www.studiedata.dk - dér er vandkøling
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
13. juni 2002 - 15:13 #2
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2002 - 15:25 #3
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=447&page=1 <--- dette kit - vil det passe i et AOpen HQ45 kabinet, og vil det kunne køle en AMD 1.4GHz T-Bird til under 30-40C ?

Larmer vandkøling meget? Er det nemt at montere? Er der risiko, hvis man ikke er for fumlet med fingrene?
Avatar billede Dribble Nybegynder
13. juni 2002 - 15:40 #4
alaza ---> vandkøling er for de rigtig hardcore....det er ikke just let, og vil bestemt ikke anbefale, at begive dig ud i det uden kyndig vejledning.

og vandkøling larmer stort set ikke (max 10 db og så er det højt sat)

har du prøvet at få ryttet op i alle dine cabler inde i kabinettet....og sørgede for et godt air-flow i kabinettet, som jo også er vigtigt, da det jo er den luft der også bruges til at nedkøle CPU´en med.
lig et thermometer ind i kabinettet og se hvad den når op på (mål forskellige steder)

husker du også at bruge et ganske tyndt lille lag køle-pasta på CPU´en ???

pil evt. siderne af dit kabinet og se hvad temeraturen er derefter, for vi på den måde kan se hvor problemet ligger henne :D

og smid lige svarene her :D
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2002 - 15:43 #5
1. Jeg har kyndig vedledningen - dog har ingen af os prøvet vandkøling endnu.

2. Fint nok.

3. Ja, kablerne er tapet sammen, og lagt "væk".

4. Lige nu bruger jeg bare standard kølepasta, men det giver ikke så meget, så det gør noget.

5. Hvis jeg tager kabinetsiderne af, så ryger den 5C ned - pga. dårligt airflow, men vandkøling er også alternativ, i stedet for at skulle lave blowholes osv.
Avatar billede Dribble Nybegynder
13. juni 2002 - 15:52 #6
det er bare fordi det lyder vildt med 60 grader !!!

jeg har feks. en AMD XP 2000+ med en TITAN TTC-D5TB og jeg har 41 grader idler og 44 ved max belastning.

tidligere havde jeg en AMD TB 1,2 med samme køler og der havde jeg 49 idle og 51 ved belastning (hvade også en coolmaster på et tidspunkt, men fik tinetus af den)
Avatar billede Dribble Nybegynder
13. juni 2002 - 15:55 #7
men vandkøling er bestemt et spændende projekt, så hvis du mener du har erfaring nok, så begiv dig endelig ud i det.

jeg kan dog ikke give dig råd og vejledning, da jeg ikke selv har de store erfaringer med det.....men kender en som har, du kan evt. få hans e-mail adr og så kan jeg lige sige til ham at du skriver !!
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2002 - 15:56 #8
Ja, men det er pga., at XP CPUen afvikler noget mindre varme, end T-Birden gør.
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2002 - 15:56 #9
Nej, lige meget - kender selv et par med god erfaring i det.
Avatar billede fisker_p Nybegynder
13. juni 2002 - 20:33 #10
Har en amd 1000 t-bird med en Coolermaster
den ligger mellem 54 - 64
amd cpuér bliver varme de kan tåle ca. 90 grader
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2002 - 17:34 #11
Ja, de kan _tåle_ 90C, men de failer ved 70-75C :/
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2002 - 00:44 #12
Den bedste løsning, som jeg er kommet frem til, efter lang tids arbejde er, at smide en 1800+ XP i, og derefter smide en Silent Storm, og noget Artic Silver 3 på, så skulle den kunne holde sig under 50C ved full load.
Avatar billede Slettet bruger
30. juni 2002 - 00:45 #13
Og jeg takker for alles hjælp.