Avatar billede dcgeek Nybegynder
13. juni 2002 - 12:47 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Hvad er HTX?

Da jeg har hørt noget om, at det er et MUST for enhver rigtig technørd at tage på HTX, vil jeg gerne vide hvad det er for noget. SKAL man have taget folkeskolens afgangsprøve i fysik? Eller kan jeg også komme ind ved bare at tage dansk, engelsk og matematik?
Og er det rigtigt, at man skal prøve at arbejde med det samme som en smed, selvom man i virkeligheden kun har lyst til at arbejde med teknologi?
Vil gerne høre fra jer technørder der går på HTX hvilke erfaringer i har med det :)
Avatar billede nicidem Nybegynder
13. juni 2002 - 12:49 #1
Jeg går på HTX i Køge, det krævede ikke at jeg var oppe i fysik!
vi skal sku ikke arbejde som smede!!
går i pc klasse, det er rigtigt fedt!
(det er godt hvis du har haft fysik, for det er godt nok noget advanceret noget vi har!
Avatar billede nicidem Nybegynder
13. juni 2002 - 12:50 #2
vi har programmering, IT og webdesign og alt muligt, som valgfag!
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
13. juni 2002 - 12:51 #3
en god matematisk forståelse, samt en del logisk sans er heller ikke af vejen, hvis man vil beskæftige sig med IT.
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
13. juni 2002 - 12:51 #4
Og så kan du læse til Datalog senere (bachelor først, master sidenhen) og evt. afslutte med en Ph. D. i datalogi...
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
13. juni 2002 - 12:52 #5
and THAT'S where the BIG bucks are!
Avatar billede nicidem Nybegynder
13. juni 2002 - 12:52 #6
her på første år, gennemgik vi alt om hardware fra bunden, i et fag der hedder erhvervsfag! og vi lavede elektroniske temperatur målere og en masse andre ting
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
13. juni 2002 - 12:55 #7
Jeg valgte at gå i gymnasiet og så tage datamatikeruddannelsen bagefter......ville ønske jeg havde taget HTX i stedet......
Avatar billede dcgeek Nybegynder
13. juni 2002 - 12:57 #8
Ohhh YEAH! - Og så forsvandt DCGeek på HTX...
Avatar billede nuki Nybegynder
13. juni 2002 - 12:58 #9
Hmmm det er sgu ikke alle HTX'er du kan det på det kan man ikke på¨en der er i skjern.
Avatar billede nuki Nybegynder
13. juni 2002 - 13:01 #10
Ville også have taget htx men da der ikke var nogen mulighed for nogen EDB undervisning :(
Avatar billede robin-steen Nybegynder
13. juni 2002 - 13:05 #11
hej jeg består min HTX på mandag og jeg kan kun varmt anbefale det til alle andre! jeg kan fortælle dig så meget at man ikke skal noget med smed. Der er meget arbejde og det kræver en del engagement at komme igennem. Efter min mening er det skide spændende men de obligatoriske fag er der selvfølgelig også men jeg kan kun anbefale det
Avatar billede nicidem Nybegynder
13. juni 2002 - 13:05 #12
foresten det jeg mente med at jeg gik i pc klasse, var at vi alle har fået en bærbar! og vi har internet i klassen...
(ik fordi det er positivt ;) vi bruger pænt meget tid på nettet i timerne)
Avatar billede nuki Nybegynder
13. juni 2002 - 13:07 #13
Ja okay men den HTX jeg ville på havde ikke endnu nogen form for EDB undervisning og det var surt.
Avatar billede dcgeek Nybegynder
13. juni 2002 - 13:43 #14
nicidem - vil det så sige, at når du går ud af HTX, så beholder du bare den bærbare? COOOL! SÅ ER JEG SQ SKREDET PÅ HTX :-D
(sejt, at man ka' få en bærbar computer foræret bare fordi at man går i skole). Og fedt, at man bare ka' få lov til at lære lige netop det man har lyst til at lære. Det lyder som om at HTX er det rene paradis for computernørder. Håber fandeme på, at HTX i skive lukker mig ind, selvom jeg kun tager dansk, engelsk og matematik i folkeskolen, og at de også har en PC-klasse!!!!
Avatar billede dcgeek Nybegynder
13. juni 2002 - 13:44 #15
skive = Skive (ska' selvf. ik' misforstås)
Avatar billede nicidem Nybegynder
13. juni 2002 - 13:45 #16
Jeg tror vi kan købe de bærbare for en meget meget billig pris ellers får vi dem!
Held og lykke med Htx så ;)
Avatar billede dcgeek Nybegynder
13. juni 2002 - 13:55 #17
TAKKER :) :) :) :)
Lyder sq som det rene LUXUS!!
Få foræret en bærbar computer, få lov til at afprøve en bils bremser, lege med teknologi, få lov til at bygge en luftballon, model forsøg med legetøj og lærere der er åbne over for alle disse ideer samt lære at programmere i alle mulige sprog! HTX = Det rene paradis!!!!!
Avatar billede dcgeek Nybegynder
13. juni 2002 - 13:55 #18
Jeg er skredet :)
Avatar billede martinlame Nybegynder
13. juni 2002 - 15:31 #19
i har glemt en vigtig ting .. er der nogen kvinder på HTX?
Avatar billede nicidem Nybegynder
13. juni 2002 - 16:17 #20
Vi har 3 i vores klasse! og de er ikke noget at råbe hurra for ;)