Avatar billede hansen2000 Nybegynder
13. juni 2002 - 12:28 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

mailserver ala exchange

hejsa

eksistere der en mailserver til bsd, som virker ligesom exchange - eller er det en ren MS-ting?

jeg ville bare gerne kører bsd-servere istedet for crappy-nt4!

hvis ikke det er muligt, kan man så kører en mailserver, som kan blive vist i en browser med php/mysql?

takker!

-hansen2k
Avatar billede sv Nybegynder
13. juni 2002 - 13:04 #1
imap fungere på nogle måder som exchange... Prøv at se på det.
Der kan du også webinterfaces til, f.eks. squirrelmail og sqwebmail
Avatar billede sv Nybegynder
13. juni 2002 - 13:04 #2
udover det skal du nok også bruge en MTA, f.eks. postfix, qmail, sendmail
Avatar billede hansen2000 Nybegynder
13. juni 2002 - 13:27 #3
hmmm...tjo...postfix og venner er jo pop3 - det er lækkert nok, men jeg ville gerne ha' muligheden for at folk kunne beholde Outlook, hvis de var så vilde med det, eller bruge et web-interface...

og de skal kunne checke/se deres mail fra flere steder, så pop3 holder ikke helt der...

kigger på de andre, når jeg kommer hjem!

takker so far! - hansen
Avatar billede sv Nybegynder
13. juni 2002 - 13:57 #4
postfix er ikke pop3, qmail, sendmail er ikke pop3
det er leveringsagenter :)

det er muligt der følger en pop3 med qmail, men det har ikke så meget med det her at gøre

imap (f.eks. Courier-imap, uw-imap som software) fungere på nogenlunde samme måde som exchange med mapper, og ting på serveren, således at alt er tilgængeligt hele tiden.
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. juni 2002 - 14:47 #5
imap er en protokol og det er denne protokol exchange betjener sig af. Hvis imap også er et produktnavn er det ikke så underligt at den ligner exchange
Avatar billede hansen2000 Nybegynder
13. juni 2002 - 14:56 #6
hehe - det var det jeg mente - altså at der fulgte pop3 med og de ikke havde imap :_>

det er jo courier eller uw jeg skal prøve mig med så!
Avatar billede hansen2000 Nybegynder
13. juni 2002 - 14:57 #7
kigger på det om nogle timer... - skal lige hjem...
Avatar billede skwat Praktikant
14. juni 2002 - 09:50 #8
Nu skriver du ala exhange...
Hvis det du søger er kalender deling via outlook, osv. skal du ikke regne med at der findes en ting til BSD som kan det. (Hvis jeg tager fejl så sig endlig til).
Avatar billede hansen2000 Nybegynder
14. juni 2002 - 17:37 #9
hmmmm...tja...det skulle jeg faktisk også bruge... - skodus!

jeg må se om jeg ikke kan få det ind på en eller anden måde...

det ville være fedest at ha' et rent webbaseret-system, men det ta'r tid at lave og kan være lidt tricky...

***dem der vil ha' point skal lige svare***

takker - hvis der er nogen som kender noget til kalender i nogle andre imap-servere, så sig lige til.

-hansen
Avatar billede sv Nybegynder
14. juni 2002 - 17:52 #10
squirrelmail har vist kalenderplugin
Avatar billede hansen2000 Nybegynder
16. juni 2002 - 12:26 #11
hmmm...courier er sku' lidt tricky at få op og kører... - kan du gi' et hint eller så'n?
Avatar billede sv Nybegynder
16. juni 2002 - 12:58 #12
hmm..
jeg bruger kun imap delen af courier..
hvor meget prøver du at installe ?`
freebsd ?
Avatar billede hansen2000 Nybegynder
19. juni 2002 - 14:23 #13
sorry den lange svar tid!

øhhmmm....jeg ville jo gerne ha' muligheden for webmail, men hvis jeg bare kunne få imap'en op, så ville jeg få power nok til at få webmail'en op selv...

håber du kan gi' en mindre guide eller sende din conf-filer eller så'n

og self kører jeg på freebsd :_>

-takker! - hansen