Avatar billede daduck Nybegynder
13. juni 2002 - 10:00 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hvilken fil er reg-databasen?

Jeg har brug for at kunne redigere i reg-databasen, men mangler navnet på selve filen.

- Nej, jeg har ikke mulighed for bare at bruge regedit.
- Nej, jeg kan ikke bare vælge "Last know good config.".

Hvorfor ikke (forhistorie):
Jeg vile gerne ha' XP til automatisk at logge ind, men da jeg har installeret PcAnywhere 10.5, er denne feature slået fra.
Istedet forsøgte jeg mig med programmet "Tweak XP", men dette program insisterede på at forsøge at logge ind med et ukendt to cifret password.
Som en sidste udvej testede jeg en lille ændring i reg-DB'en (som virker under Win2k).

Desværre med det udfald at når maskinen starter, så logger den ind...og så hurtigt som det overhovedet er muligt, logger den ud igen...for så at logge ind osv.

Dvs. at jeg har ikke mulighed for at komme ind i windows og bruge regedit. Istedet har jeg installeret win2k pro på maskinen (ved siden af XP), så jeg har adgang til alle mine gamle filer (kører raid og NTFS på den HD med OS'et).
Avatar billede dk_akj Nybegynder
13. juni 2002 - 10:02 #1
Mener det er user.dat eller system.dat

//akj
Avatar billede daduck Nybegynder
13. juni 2002 - 10:12 #2
Har den en speciel placering?
F.eks. windows/system32 eller en af de personlige skuffer (med indstillinger osv. for hver bruger?
Avatar billede resten Nybegynder
13. juni 2002 - 10:13 #3
Skriv regedit i kør.
Avatar billede daduck Nybegynder
13. juni 2002 - 10:16 #4
1. Jeg har allerede skrevet at dette ikke er en mulighed.
2. Jeg starter op i Win2k Pro, men skal redigere i reg db'en i min XP installation (på samme HD).
Avatar billede resten Nybegynder
13. juni 2002 - 10:17 #5
Kan du ikke komme ind i windows xp?
Avatar billede resten Nybegynder
13. juni 2002 - 10:18 #6
For der er en mulighed for at komme ind og lave en systemgendanelse på xp selvom den ikke kan starte.
Avatar billede daduck Nybegynder
13. juni 2002 - 10:22 #7
Som jeg skriver, så forsøger maskinen automatisk at logge ind...men logger af igen (allerede inden nogle programmer startes op, eller noget andet loades). Den står så og looper med at logge ind, og logge ud...jeg kan kun afbryde dette ved at holde shift nede..(så kan jeg vælge at logge ind som noget andet), men dette hjælper mig heller ikke. Selv om jeg forsøger at logge på som Administrator, så logger den bare af med lynets hast...og forsøger at logge på med mit normale login.

Kan jeg lave en system restore (altså gå en dag eller to tilbage), uden at windows er loadet?
Avatar billede resten Nybegynder
13. juni 2002 - 10:37 #8
Start computeren i fejlsikret tilstand med kommandoprompten hvis dette kan lade sig gøre som jeg håber inderligt for dig og gør dette som jeg beskriver da dette har redet mig et utal af gange og en del andre bruger her på E.

BEMÆRK: Du skal logge på som administrator eller som bruger med administratorrettigheder.

Skriv regedit ud for kommandoprompten, og tryk på ENTER.

Få vist følgende registreringsdatabasenøgle:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
Højreklik i højre rude på Shell, og klik derefter på Rediger.

Ret posten Explorer.exe til Progman.exe, og klik på OK.

Klik på Afslut i menuen Filer.

Skriv shutdown -r ud for kommandoprompten, og tryk derefter på ENTER for at genstarte computeren.

Log på som administrator eller som bruger med administratorrettigheder.

Når Programstyring starter, skal du klikke på Kør i menuen Filer, skrive c:\windows\system32\restore\rstrui.exe og derefter trykke på ENTER.

Følg instruktionerne på skærm for at begynde at gendanne computeren til en tidligere funktionsdygtig tilstand.
Avatar billede resten Nybegynder
13. juni 2002 - 10:39 #9
Er der noget ang dette kan du evt fange mig på icq hvis du altså har 2 puter i hjemmet og disse er på nettet,Så kan vi bare smide en log bagefter af den.Men det er faktisk meget nemt og gøre dette.
Avatar billede daduck Nybegynder
13. juni 2002 - 10:44 #10
Jeg har 2 computere, jeg fanger dig lige på icq senere idag.
Avatar billede resten Nybegynder
13. juni 2002 - 10:51 #11
men ellers prøv selv dette tricks og se om det vil virke.

Og til alle jeg lægger en log af icq og det er kun om dette tricks da det ellers ikke vil være fair for jeg andre.
Avatar billede svein Nybegynder
13. juni 2002 - 15:07 #12
Du kan læse her hvordan man sætter og event. fjærner AutoAdminLogon.

http://www.svein.dk/Windows2000/Registry/turn_on_automatic_logon.asp
Avatar billede daduck Nybegynder
13. juni 2002 - 15:15 #13
Tak tak...men det råd jeg skal bruge er...hvordan gør jeg det uden at kunne nå min reg-db via regedit, men kun via en stifinder (jeg starter op i win2k, men det er min winxp reg db jeg skal ændre).

Og endnu mere vigtigt...hvor finder jeg den fysiske fil reg-db ligger i?
Avatar billede daduck Nybegynder
13. juni 2002 - 19:16 #14
Bah...hvorfor vælge den lange vej..når der er en kort. Jeg valgte blot at geninstallere XP ovenpå, og vupti...efter installetionen fik jeg lov at komme ind.
Avatar billede daduck Nybegynder
13. juni 2002 - 19:21 #15
Jeg vælger at give pointene til svein, da han gav det svar jeg kunne bruge til mest.