Avatar billede freeman Nybegynder
05. august 2000 - 11:40 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan installerer man CGI/Perl i PWS.. køre det til hosting af filer ?

1.
Jeg skal gerne have CGI/Perl på min PWS da jeg så småt udvikler lidt i det. Hvordan gør jeg det ?

2.
Jeg skal remover hoste en del filer fra min computer som skal hentes fra andre sider, er PWS ok til det ?

3.
Hvordan kan jeg lave sikre mapper, fx. hvis en person skal have adgang til min computer www/?? m. password ?

Avatar billede bacardil Nybegynder
05. august 2000 - 11:50 #1
Nu understøtter din server vel Cgi/Perl?
Avatar billede freeman Nybegynder
05. august 2000 - 12:14 #2
joda, men det er jo det min computer skal.. Så jeg kan teste/arbejde med det offline, da jeg ikke har været så heldig med at stå fremme i ADSL-køen :-(, så jeg må nøjes med 56k
Avatar billede bacardil Nybegynder
07. august 2000 - 00:36 #3
1. Prøv http://www.activestate.com/

2. kort svar:
nej

lidt længere svar:
nej, det vil du fortryde

det længste svar jeg pt. er i stand til at give:
måske... men \"PWS er kun for sjov\"

3. afhænger af hvad du har til rådighed

hvis du skyder tanken om pws, og bruger apache så søg efter .htaccess

Avatar billede theportal Nybegynder
09. august 2000 - 18:37 #4
Jeg kan da sagtens kører f.eks. PerlChat på min server uden at installerer nogle 3. partskomponenter! bare set rettighederne i cgi-bin til EXECUTE så burde det virke, men jeg er ikke sikker!

/The Portal
Avatar billede klinting Nybegynder
11. august 2000 - 14:57 #5
For at få Perl til at køre på PWS, se http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q150/6/29.asp