Avatar billede the_beast26 Nybegynder
12. juni 2002 - 22:55 Der er 9 kommentarer

hvorfor

jeg har lige fået en ny IMB 40 GB HD.

Og jeg vil til at lægge win98 ind for starten af og bagefter vil jeg lægge Win Xp Dansk ind. Men det vil min comp ikke ha der kommer bare en sort skærm. og jeg har prøvet at skulle komme til at install så kommer der en blå skærm frem hvad kan der være i galt??
Kan man prøve at tag bios batteriet op og vente et par sekunder og sætte den igen eller hvad???
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. juni 2002 - 22:58 #1
Har du husket at fdiske og formattere den ny HDD? hvis ikke, så gør det og dine problemer er sikkert løst :)
Avatar billede the_beast26 Nybegynder
12. juni 2002 - 23:02 #2
JA fdisk og format den mange gange
Avatar billede conair-1 Nybegynder
12. juni 2002 - 23:05 #3
hvorfor ligger du win98 ind først
Avatar billede persa Nybegynder
12. juni 2002 - 23:05 #4
Hvis du vil resette bios, så tjek lige om du skal flytte en jumper også, det skal jeg på mit MB. *S*
Avatar billede the_beast26 Nybegynder
12. juni 2002 - 23:13 #5
hvad sker der vis man resette ens bios????
Avatar billede the_beast26 Nybegynder
12. juni 2002 - 23:15 #6
hvad kan der være galt???
Avatar billede halifax Nybegynder
12. juni 2002 - 23:25 #7
Genkendes hele disken af BIOS / kan du "se" disken optræder på skærmen under boot? - Har du sat primær DOS partition som Aktiv?
Avatar billede the_beast26 Nybegynder
12. juni 2002 - 23:32 #8
Jep,  og ja
Avatar billede halifax Nybegynder
12. juni 2002 - 23:53 #9
Starter du op på en Win98 bootdiskette og vælger understøttelse af cd-rom? Eller booter du op på 98 cd-rom'en?
Hvilken fejlmeddelelse på skærmen, fx i f.m. blå skærm? Vender fladkablet rigtigt? Og har du sat disken som master på den primære IDE kanal? - Mange spørgsmål, men vi må prøve os frem  :)
Det har næppe noget med BIOS (reset) at gøre, da den kan se hele disken, jfr. ovenfor.