Avatar billede mike_ped Nybegynder
29. juni 1999 - 00:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Netscape kan ikke se jeg er online..?

Hej!

Når jeg åbner Netscape så går den mange gange i stå!
Min ppp forbindelse ringer findt op og alt, men når jeg åbner Netscape så er
det som om den ikke ved at jeg nu er online. Jeg har prøvet at installere
Netscape om igen, med intet resultat

Er der nogen der kan hjælpe mig, med dette irreterende problem?

Venlig hilsen

Michael Pedersen
ped@person.dk

Avatar billede cyberesben Nybegynder
29. juni 1999 - 01:08 #1
Slet TCP/IP i Kontrolpanel -> Netvæk og tilføj det igen når du har genstartet...

Hvis det ikke redder den, skal du nok til at prøve med en anden version af netscape eller noget...

Eller prøv at starte explorer først og så starte netscape... det har jeg haft helt med...

Prøv at installere windows igen, oven på den gamle

Ellrs er du nødt til at slette windows, lægge det ind igen og lægge netscape ind som det første... og så følge med i hvornår det stopper med at virke, så du kan finde synderen...

ok?
Avatar billede snowball Novice
29. juni 1999 - 01:47 #2
Hvaaaa' cyberesben....Kan du ikke læse ??? Hans spørgsmål går på Netscape under LINUX, men skriver om Windows.

Der var du vist lidt for hurtig i jagten på point makker!!!

Snowball
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
29. juni 1999 - 10:52 #3
Har du givet Linux IP adresserne på din udbyders DNS ??
Det er nok det de fleste (incl. mig selv) glemmer første gang...
Hvis du under X starter control-panel og vælger at sætte (hmm...) modem eller netværk op, er der et punkt med DNS IP-adresser, der skal du skrive din udbyders DNS og så burde det køre...

/Tigerdyr
Avatar billede cyberesben Nybegynder
29. juni 1999 - 12:13 #4
ups sorry.... det var nu heller ikke ret tydeligt at der stod linux... så jeg havde lige overset det... sådanne fejl plejer jo for det meste at være i windows
Avatar billede snowball Novice
29. juni 1999 - 12:16 #5
Måske, men det skader vel ikke lige og finde ud af hvilken kat. spørgsmålet er stillet i.

Snowball
Avatar billede nanodead Nybegynder
29. juni 1999 - 15:08 #6
hmm.. enten er det en dns fejl (husk at sætte dns'er op i /etc/resolv.conf
ellers er det fordi du har slået en default route til, tjek det med route kommandoen.. hvis den siger du har en default route .. så er det derfor, for når du ringer op til din IPS'er bliver du automatisk tildelt en default gateway, men hvis du har oprettet en, så er det ikke muligt at tildele dig en igen
Avatar billede mike_ped Nybegynder
29. juni 1999 - 23:50 #7
Tak!

Jeg har fundet ud af det, det viste sig, at jeg havde sat min egen IP ind under nameservers.. ikke en god ide :-)

Det virker perfekt nu!

/Michael Pedersen